Fixat ZeroQ que a l'enllaç que has posat, tots son micro estats, fins i tot Islàndia nomes te 325.000 habitants.
Nosaltres som uns 7 milions (sense comptar la resta de Països Catalans), una de les potencies econòmiques mes importants d'Europa (la quarta de fet), tenim el port mes important de la mediterrània. I tenim al costat Espanya i França, dos països imperialistes que sempre han mirat de sotmetre Catalunya.
Per mi la qüestió es molt fàcil, mes val tenir un condó i no necessitar-ho, que necessitar un condó i no tenir-ho.
Si no tenim exercit, haurem de deixar la nostre defensa en mans d'altres. En qui? per ser membre de l'OTAN cal aportar un exercit, si no no pots entrar. A mes que molta gent esta en contra de l'OTAN. En mans d'Europa? ens posaran els dos exercits mes propers per defensar-nos, l'Espanyol i el Francès. Ho sento jo no confio en la persona que m'ha violat perque defensi la meva integritat física.
EEUU? Perque Amèrica ens protegeixi, que no en tinc cap interes, caldrà donar alguna cosa, i normalment vol dir bases Americanes a terreny Català, tot un objectiu per els dolents.
Qui penseu realment que s'esforçara mes en defensar un país, la gent del propi país, o gent de fora que no en te cap interes mes que seguir les ordres del superiors?
Ja també defenso la no violència, ja m'agradaria que no hi haguessin guerres al mon, però això per mi no te res a veure amb no haver exercits al mon. Sempre que algú pugui donar un cop de puny, un altre podrà sofrir si no es defensa.