Jocs solitaris per a llops solitaris (o wolfs packs!)

Ja fa temps que segueixo la pista d'un parell de jocs de taula sobre u-boats. Tots dos son jocs per a un sol jugador, solitaris, i ens posen en el paper d'en Dönizt com a BdU. Així que com a bon fan de la saga Silent Hunter no m'hi puc resistir! I tots dos jocs son acabats de sortir del forn (aquest any han estat publicats)

El primer és el U-Boat Leader que segueix la mecànica de la saga xxxx Leader de DVG. Aquí la mecànica sembla senzilla i força complerta (reconeixement aeri, submarins "baques lleteres", etc) i dels dos és el més econòmic. Per desgràcia les seves campanyes es tallen de forma irreal (campanya curta= 1 retorn a port, campanya mitjana=2 retorns a port i campanya llarga=4 retorns a port) i el seu mapa és relativament petit i acotat en el temps (un mapa per al primer terç de la guerra de les costes americanes, un segon per a la part intermitja sobre el nord atlàntic i un altre per al últim terç de la guerra), per finalitzar tenim un petit tast dels u-boats que hi van participar. La part més important és la tàctica on recrearem l'atac al convoy o a la task force amb totes les opcions que tenim i coneixem del simulador... per tant tot i que existeix un bon component estratègic com a BdU l'apartat tàctic ha estat molt ben treballat.

El segon és el Steel Wolves de Compass Games. És molt semblant a l'anterior i al mateix temps sensiblement diferent en quant a plantejament... i molt car i rigorosament històric. Les opcions de joc son similar al U-Boat Leader, i fins i tot ampliades afegint una mica de política e influencia i varies coses mes, tot i ser quelcom més farragoses i amb moltes taules per a consultar. Pots jugar patrulles històriques com la del u-30 o el U-47 amb la seva incursió a Scapa Flow (per cert, donen molt de transfons en aquests tipus de partulles), campanyes mitjanes i la gran campanya que transcorre des de Setembre del 1939 fins Abril del 1943 i has de controlar TOT el escenari de batalla i TOTS els submarins alemanys implicats (sisi tots)... penseu que hi han més de 1300 fitxes.... aquesta campanya te una durada estimada de 150 hores de joc.

En definitiva el U-Boat Leader és una opció interessant en quant a relació qualitat - preu, tot i que es centre molt més en l'apartat tàctic de la patrulla dels u-boats (i per això ja tenim els simuladors SH) i deixa de banda gran part de la rigorositat històrica i és impossible tenir un enfoc global de tot el conflicte i la seva evolució en el temps. Si voleu un joc "heavy" i molt riguròs la opció és Steel Wolves on podrem encarnar molt millor el personatge de Dönitz i la seva tasca com a BdU.

Per si no teniu idees per aquest nadal! ç;)

26 Novembre 2011
48
0
6
59
L'Hospitalet de LLobregat
Bona nit companys.

Jo sóc aficionat als jocs de taula, n'hi han enfinitats de tipus i mecàniques. Pel meu gust i disponibilitats, no jugo als que no poden ser finiquitats en una sentada o dos com a molt. Els aficionats al taulells anomenem "Monstres" als jocs que requereixen de varias setmanes o mesos per finalitzar-se, i el Steel Wolves sembla un d'aquests.

Tot es qüestió del espai que tinguis a la teva llar, o del teu temps lliure.

Gràcies per la informació Comandant Madelf, no sabia de l'existència del U-Boat Leader.

Salutacions i bona proa.

Em temo doncs que jo soc de la varietat Monster... no per espai o temps lliure, però si de preferència. Amb el grup que som quedem cada dissabte tarda (aprox) i el joc estrella és el Twilight Imperium 3... cada partida dura aproximadament dos mesos (8 tardes de dissabte) :çamor: suposo que hi ha frikis de tot tipus... ç;)

26 Novembre 2011
48
0
6
59
L'Hospitalet de LLobregat
Bones camarades, contesto des de el meu regne fosc sense avatars ni emoticons.

Doncs Madelf, el joc que dius http://boardgamegeek.com/boardgame/1249 ... rd-edition (ho sento, al meu regne tampoc puc posar-hi URLs, pegueu-enganxeu a la finestra del navegador) és un clàsic dintre del mundet. Diuen que és una mena de Civilization de taulell ambientat al espai. Quasevol dia ho probaré, encara que el grup que conec que el maneguen, diuen que lo acaben en unes 12 hores.

Hum, això de la durada serà que com els de "Can Fanga" patim estrés permanent ho fem tot a correcuites, fins i tot això de jugar. j j j j j j

A part, el meu pis és una caixa de llumins, si deixés un taulell desplegat massa temps, vindria el plomell de la pols de la HMS Mother i lo escombraria tot. Tota la campanya submarina de la II GM escombrada d'una plomallada j j j j .

Aaahi, vaig a la nevera a pendre algo fort. Per cert, jo no sóc "friqui", jo sóc estrambòtic.

Salut i força !

P.D. Collons, ara veig que ha marcat la URL, doncs a la finestreta del esborrany no sortia la malparida. Bah, torno a la nevera a per més beguda. Visca el Nadal.