DCS World A10c: La bogeria d'Azerbanajad (20/03/2013)

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#1
Des de fa un temps l'OTAN observa amb preocupació els moviments del nou president de l'Azerbaidjan Mahmoud Azerbanajad, que com tots els dolents d'aquest segle, és un integrista islàmic, te el carnet de l'Eix del Mal i a més és una de les 5000 mans dretes de Bin Laden que volten pel món.

Aprofitant el caos que hi ha a Georgia i que gran part del seu exèrcit es troba a Ossètia i al Nord vigilant la frontera amb Rússia, aquesta nit Azerbanajad ha mogut fitxa i en un atac llampec ha envait la ciutat de Rustavi, situada a la zona sud-est de Georgia.

El seu atac continua, una columna de tancs avança cap a l'aeroport de Soganlug en un primer pas per prendre el control de Tblisi, i bateries d'artilleria bombardegen els aeroports de Vaziani i Tblisi-Lochini.

Aquest mapa de la zona ens mostra l'àrea on hi han les peces d'artilleria i la ruta que segueix la columna de tancs.



Georgia ens ha demanat ajuda. S'han establert dos grups de vol, Tusk i Boar, compost cada un de tres aparells. Aquestes son les rutes de cada grup.



El grup Tusk s'encarregarà de cercar i destruïr l'artilleria.
El grup Boar haurà de cercar la columna de tancs per la zona de la ruta que seguiran i evitar que arribin a l'aeroport de Soganlung.
Per la seva part Georgia ha posat un grup de tancs per defensar l'aeroport i dos JTAC, un per cada un dels nostres vols.
El grup Tusk te assignat el JTAC Anvil a la freqüència 30.000 Mhz FM
El grup Boar te assignat el JTAC Pointer a la freqüència 31.000 Mhz FM
No tindrem suport aeri però tampoc s'han vist unitats aeries enemigues.
No se sap si l'enemic disposa de defenses anti-aeries o no, per tant extremeu les precaucions.

Els vols sortiran de l'Aeroport de Beslan (141.000 Mhz AM) i seguiran la ruta que els toqui.
Si es consegueix destruir l'artilleria i frenar l'atac dels tancs podrem fer servir l'aeroport de Soganlung per aterrar. En cas contrari haurem de tornar a Beslan.
El vol són unes 100nm d'anada. Cal reservar conbustible per la tornada.

NOTA
Com que per saber on són els blancs utilitzarem els JTAC us recomano que mireu aquest video i us aprengueu com utilizar les coordenades que ens dóna el JTAC. Són 5 minuts i és importat per la missió.
http://www.youtube.com/watch?v=mcJ8mlMF7qg
Un cop a la missió quan establiu contacte amb el JTAC acabeu la conversa amb ell perquè sino en les proves que he fet a vegades es queda tonto i no respon més.

Avions disponibles:

Tusk 1-1 Viper
Tusk 1-2 Buran
Tusk 1-3 Rush

Boar 1-1 Madelf
Boar 1-2 Balder
Boar 1-3
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#5
madelf said:
Jo també vinc!!! Per cert, la fem amb TARS?
Jo crec que si es vol fer servir TARS l'hauriem de provar abans a fons fora de les missions.
 
#7
OK doncs deixem-ho per el moment. Rush, ja em passaràs la missió per veure com has fet el JTAC.

Si sabem introduir les coordenades dels blancs he trobat un parell de missions que també tenen bona pinta i son "spanish"... però sembla que és per al DCS: A10c... veuré si es pot fer anar amb el DCS: World. Ja us diré quelcom de cara la setmana vinent.
 
#11
De-Briefing
Avaluació global de la missió
La missió ha estat un èxit si tenim en compte que érem la meitat dels pilots. Hem complert amb la major part d'objectius, inclòs els de l'altre grup de vol. La única pega és que no hem deixat cap avió intacte en tornar... els mecànics tindran molta feina!

Objectius

L'objectiu que teníem assignat (el principal) era eliminar la columna de blindats que venia a atacar els aeroports. Aquesta tasca l'hem realitzat amb èxit i sense gaires complicacions.
Després hem passat a complir l'objectiu del segon grup de vol, eliminar l'artilleria. Aquí hem fet un 50% del objectiu ja que han tombat a en Rush i en Viper anava tocat. Hem eliminat completament un dels grups d'artilleria i el segon, al no donar-nos referències en JTAC, no l'hem localitzat.
Quan no ens quedava gaire combustible hem donat per finalitzada la missió i hem aterrat.

Execució
Tot ha anat com una seda: enlairament, ruta, comunicacions amb JTAC, compliment dels punts de reunió i execució de la missió. Jo m'he arriscat sense adonar-me un parell de cops baixant dels 10.000 peus i els meus super-aterratges, però per la resta estic prou content.

De nou el que més em manca és el Ramp Start, l'aterratge que continuo fent la granota i agilitat amb l'armament.

Armament
He de dir que de nou tinc la sensació de liar-me molt amb el llançament de maverics i de maniobrar molt lent, amb la qual cosa ataco pocs objectius (tot i així en vaig fer uns 3 o 4). He tornat a tenir problemes amb les bombes làser per CCRP.... no han caigut en l'objectiu tot i que continuo pensant que la bomba que va fer explosió a la caseta era meva ç?| (dir que el joc fa coses rares, per exemple tinc un screenshot que no he fet jo, justament em veig a mi mateix aterrant... al·lucinant!!! :shock: )


Comunicacions
Al principi molt bé, després ja en combat una mica "a la torera" ja que tampoc estàvem guardant una formació o ordre d'atac. Però crec que anem millorant!

Conclusions
La missió m'ha agradat molt i sincerament crec que s'ha notat molt el briefing inicial. Estic molt content ja que per ser la tercera missió que faig aconsegueixo eliminar enemics i tornar a base intacte... un altre cosa és que després xafo l'avió en aterrar.

Moltes gràcies Rush per la missió! S'ha de repetir!
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#12
Coi madelf, quin debrief, sembla la correcció d'un examen! ç:D

La missió penso que en conjunt va anar força bé, l'única llàstima va ser no tornar amb els aparells sencers. El pitjor vaig ser jo que em van cascar 3 SAM per anar massa baix. És una cosa que em passa sovint i que he de controlar més.

Una altre cosa que em va agradar és que no hi va haver reflys! ç:D Penso que per entrenar va molt bé, però per missions que han de ser més serioses ens hauriem de conscienciar de no fer-los.

Per la meva part vaig estar lent amb l'armament, vaig intentar massa vegades atacar amb presses sense agafar distància a l'objectiu i així és més complicat apuntar i disparar.

La missió penso que va funcionar prou bé, però he d'editar alguns detalls perquè quedi millor.
 
#13
El De-Briefing tal com el va demanar el "jefe" ! ç;)

rush said:
Una altre cosa que em va agradar és que no hi va haver reflys! ç:D Penso que per entrenar va molt bé, però per missions que han de ser més serioses ens hauríem de conscienciar de no fer-los.
Per obligar-ho el que es pot fer és limitar el nombre de avions disponibles a l'aeroport de sortida.

Personalment també m'agrada no fer refly ja que, com a mínim jo, em mentalitzo d'un altre manera al estar en cabina i m'ho prenc tot més seriosament, primo més la seguretat, no m'entre rampells suïcides, etc... Tot i que si al fer un refly has de estar 7 o 8 minuts fent el ramp start + 10 minuts de vol en ruta ja ni et planteges tornar a sortir! ç:D ç:D ç:D
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#14
La missió va estar molt be, òbviament s'han de millorar moltes coses, però jo vaig sortir molt content.

De-Briefing

Avaluació global de la missió
Ara faig l'avaluació purista, no es tracta de recalcar lo bo, si no de fer veure lo que hem fet malament per millorar-ho. La missió en termes oficials ha sigut un èxit a mitges, hem complert el nostre objectiu, però hem tingut una baixa i un avió molt tocat en tornar, això represente el 33% de baixes, aterratge en aeroport alternatiu. Hem de millorar la supervivència, ja que no teníem una missió on haguessis de patir baixes, si ens manteníem per sobre de 12k no ens podien disparar.

Execució
L'enlairament aquesta vegada s'ha fer be, en ordre. La navegació la fem be també, lo que ens falla es ja en zona d'atac que ens desmadrem una mica, hem de practicar molt l'orbitació en la zona de combat, ens sortim de zona constantment i això pot ser molt perillós en altres missions, hem de coordinar millor els atacs, òbviament ara ens consta perquè encara ens costa fer servir l'armament, tot vindrà quan anem millorant la soltesa.

Armament
Vam tenir problemes generals en fer servir l'armament, hem de millorar coneixements de les armes i els procediments. Tot i aixi quan disparàvem per regle general encertàvem, lo que vol dir que sabem com funcionen algunes armes i modes i ho fem be, però la resta encara hem d'aprendre el funcionament.

Comunicacions
Bastant be, entenem l'ordre i els procediments mes o menys, i les fem prou clares, però encara les hem de polir.

Conclusions
En conclusió, tenint en compte que encara estem verds, va sortir prou be la missió, ara hem de mirar de millorar les coses que hem fet malament en aquesta.

I aquí us deixo les captures.

En Rush i jo, en Madelf estava una mica lluny i no es veu a la captura.


En Rush vist des de la meva ala esquerra.



L'avió d'en Rush estavellat a terra.


Jo després del meu aterratge amb l'avió tocat i amb el tren cap en dins perquè nomes tenia una roda, gracies a la torre de control per avisar ç;)


Aquí el caminet que vaig fer en aterrar.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#15
Ahir vam tornar a volar aquesta missió, i ens va anar molt be, vam tornar tots a casa (excepte Buran per problemes tècnics), i a mes vam complir tots els objectius, el del nostre grup i el de l'altre, i vam a terrar sans i estalvis. També vam provar el TARS i funciona be.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#16
Vam fer una bona missió ahir, sense baixes per lamentar i amb tots els objectius complerts. :çsi: