El trackIR es una presa de pèl. I sé el que dic, ja que vaig comprar la versió 1 (quan es deia SmartNav i era un dispositiu d'entrada per a gent amb minusvalia, pero que funcionava amb el Flanker 2.0 i el Flight Simulator 2k), la versió 2 (50 euros nou, vaig pagar) i la 4. Han apujat tant el preu que no paga la pena ni plantejar-se'l. A sobre fa servir un sistema de clips que, a mí com a enginyer que soc, em produeix urticària. Al menys, amb la versió 2 venia una gorra de
baseball que funcionava de P.M. Amb la versió 4, última que tinc, venia un clip per posar a la gorra, un disseny de producte horrorós, i es podia comprar un trident led terrible per "millorar" l'experiència. Vade retro.
Ara per ara, la millor opció es el Delan, tal i com diu l'Atunero, disponible a
aquí, per uns 45 euros. Es un
homage descarat del Tir amb el trident led de cable, car ara en venen un de bateria. Té un preu molt raonable, funciona de meravella i usa elements de catàleg (fàcil de reparar/resuplir).
Però per mi, pel preu que té el TIR, et compres mig Oculus Rift, que, a part del posicionament del cap en 3D tens el de les mans, porta 2 pantalles amb llur lents, uns altaveus ridículament bons, 2 sensors de mans molt ben parits i l'experiència total de sentir-te dintre del simulador. L'engany es fabulós.
Crec que, o et compres un Delan Clip (o algun altre DIY) o saltes directament al VR. Els de Naturalpoint s'han de buscar un lloc al mercat, ara mateix el seu producte no en té cap.