Formació Classe de protocols i comunicació

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#1
Bé, com us vaig dir, us faré algunes classes per a que podem fer aquestes missions més realistes que volem fer. La meva idea no és fer cap curs de moment, si no anar donant classes soltes. Lo del curs m'ho plantejo per més endavant.

La classe està oberta a tothom qui vulgui venir, i la farem divendres 22 a les 22h, si es possible mirarem tots de portar el mateix avió, que serà F18, F16 o A-10C, si algú no te cap d'aquests que no es preocupi, podrà entrar amb el que tingui disponible.

En aquesta primera classe, repassarem els protocols de taxi, navegació i aterratge, i si dona temps alguns d'atac.
També aprendrem com comunicar-vos en tot moment en totes aquestes etapes. Us posaré un primer resum aquí, i després a la classe ho posarem en practica.

TAXI I ENLAIRAMENT

RAMPSTART

Un cop en cabina, haurem de seguir els procediments de Rampstart habituals del nostre avió. Fins ara ens havíem donat un temps il·limitat per engegar l'avió, però quan comencem a introduir el concepte de rolex (les missions tenen un temps determinat per cada waypoint per un motiu) llavors haurem de començar a fer el rampstart dintre del temps estipulat per sortir a hora.
També ens haurem d'acostumar a fer servir sempre en aquestes missions realistes el Simple Radio Standalone (o SRS). I en quant estiguem amb la pausa treta, llavors el TS totalment silenciat fins a final de missió. Si teniu problemes de comunicació, us haureu d'adaptar (excepte problemes tecnics importants).

Apunt important: Les falles de radio a la vida real en el món militar son molt comunes, hi han molts motius pels que una comunicació pot no arribar, distancia, interferències, climatologia, manteniment, etc Per tant hem de començar a rolejar les falles de comunicació com a part de la missió, i no com a problema tècnic exterior a la missió. Això és una practica que vam haver d'explicar i practicar al grup de l'Arma per exemple, perque és més fàcil queixar-se que la radio no funciona i començar a fer servir el TS normal, que assumir que la falla de la radio forma part de les missions i adaptar-se a la situació. En quant vam començar a rolejar això, la cosa va millorar moltíssim.

Un cop en cabina, el primer com sabeu es connectar la corrent de l'avió, això a cada model és fa diferent, però una cosa comuna és que podem obtenir corrent de la bateria, o corrent de terra, es cosa vostre. Però el més important, en quant tinguem corrent, el primer que es fa és engegar radio. Sobretot si fem servir SRS, ja que només podrem comunicar amb aquest.

El primer que farà el lider és comprovar si tothom està a la radio.

F11: Falcó 11, Check

Resposta

F12: Dos
F13: Tres
F14: Quatre


Quan el lider estigui llest demanara les ultimes comprovacions, això vol dir que esteu llestos per fer taxi.

F11: Falcó 11, Check In

Resposta

F12: Dos Check in Ok
F13: Tres Check in Ok
F14: Quatre Check in Ok


NOTA: No confongueu Check amb Check In, el primer és per la radio i el segon pels procediments d'encesa de l'avió.

Un cop comprovat tot, el Lider comprova que tothom estigui gest per fer Taxi.

F11: Falcó 11, Ready for Taxi

Resposta

F12: Dos
F13: Tres
F14: Quatre


TAXI

Un cop tothom estigui llest per fer Taxi, el lider demana Taxi a la torre de control. De moment al DCS hem de demanar un per un taxi en ordre, quan millorin l'ATC el lider ho podrà demanar por tot el seu grup.

F11: Falcó 1 taxi

I conforme aneu sortint.

F12: Dos taxi
F13: Tres taxi
F14: Quatre taxi


Quan rodeu per taxi, heu de seguir les línies grogues, aquestes sempre indican els carrils, les heu de trepitjar. I no podeu excedir de 25 nusos/hora.

Si l'aeroport te pistes paraleles, aquestes s''identifiquen amb L i R (Esquerra i Dreta, aixi si l'aeroport te dues pistes paraleles orientades cap al Nord, tindriem 36L i 36R per sortida 360º, i 18L i 18R per sortida 180º.

Un cop arribem a pista ens aturem a fora, abans d'entrar, i esperem a que torre ens doni permís. No recordo a DCS com ho fa torre, però crec que ho fa malament i has d'entrar a pista directament.

Llavors ja podem entrar a pista i alinear-nos. Ens aturem i fem les ultimes comprovacions pre-enlairament. Quan entrem a pista avisem.

F11: Falcó 11 entering runway (entrant a pista)
F12: Falcó 12 entering runway


ENLAIRAMENT



Un cop en pista, alineats, i amb la comprovació final, avisem que estem llestos.

NOTA: És pot fer enlairament en formació segons la carrega belica de l'avió. Però normalment no és possible, ja que a la minima de bombes que porten s'ha de fer enlairement sequencial.

F11: Falcó 11 RTO (ready for takeoff)
F12: Falcó 12 RTO


Per enlairar-nos, trepitgem els frens, fiquem 80% de potencia, traiem frens i potencia militar o postcombustió. Quan comencem a rodar informem.

F11: Falcó 11 rolling (rodant)

NOTA: Potencia militar és 100% del motor, i postcombustió és més del 100% (és a dir el postquemador), no confondre.

Quant portem 70 nusos de velocitat, desactivem la roda de morro NWS i un cop agafem 150 Kts de velocitat, hem de fer la rotació, tirant de palanca suaument sense excedir 13º de AOA. Quan deixem de toca terra, repleguem tren d'aterratge i avisem amb la trucada.

F11: Falcó 11 airborne (aire)

NOTA1: Les velocitats indicades són orientatives, depen de l'avió, el pes, etc
NOTA2: No avisem quan fem la rotació, això és una comunicació interna entre pilots del mateix avió.

Un cop a l'aire, el lider informa als demes de la seva posició fins que tothom s'uneixi a la formació.

F11: Falcó 11, waypoint 1, 350 nusos, 10 graus
F12: Dos
F13: Tres
F14: Quatre


NOTA1: Existeix una crida Alphacheck, que el lider va donant de tant en tant durant tota la missió per actualitzar la seva possició, l'ordre de dades sempre és el mateix:
F11: Falcó 11, Alpha check, 325 graus, 350 nusos, ángels 20, 37 milles per a punt 2, bullseye 123,45


NAVEGACIÓ

Quan estem volant, mantenir la formació és vital, per evitar que es trenqui la formació, les variacions de vol del lider és fan despres que tothom confirmi que ha rebut la variació, no abans, es a dir.

F11: Falcó 11, canviant a rumb 130

Resposta

F12: Dos
F13: Tres
F14: Quatre (ara és fa el canvi de rumb)


I és en aquest moment quan el lider començar a girar, no abans. Això es fa així perque és molt facil que una comunicació no s'hagi rebut, és rebi malament, o els punts estiguin massa ocupats amb altres tasques, llavors si el lider començar a virar sense esperar respostes, és molt facil que algú perdi la formació (passa constanment).

Això és aplicable a qualsevol cosa que impliqui perdre la formació, canvis d'alçada, velocitat, rumb, etc
No s'aplica a altres coses com apagar o encendre radar, ECM, llums, etc

FORMACIÓ

Si bé les formacions tancades són molt maques, en el combat modern no és fan servir excepte per algunes tactiques de vol. Les formacions obertes són les que ens permeten donar millor cobertura als companys, i aplicar correctament tecniques com la pinça. Per tant, hem de començar a volar separats, per no complicar-nos ara amb les diferents distancies, diguem que és vola quasi al limit de la visual del company (que en el DCS és poc perque no es veu una merda en vol).

Sempre que algú es torni a reunir en la formació s'avisa amb.

F12: Falcó 12, in position (en posició)

ATERRATGE

Quan la torra ens doni vectors per aterrar.

F11: Falcó 11, on vectors (en vectors)

Un cop estiguem a finals.

F11: Falcó 11, on final (finals)

Just quan les roden toquin terra.

F11: Falcó 11, touchdown (a terra o terra)

COMBAT

Els protocols ja els explicaré amb detall en una altre classe, ara us deixò només alguna cosa important i molt habitual.

Si tenim una alerta al RWR (xixarra) de radar terrestre es fa servir MUD, tipus i orientació.

F11: Falcó 11, mud AAA a les 2
F13: Falcó 13, mud SA6 a l'Est


NOTA: Per anar més ràpid és fa servir 6 en comptes de SA6.

Quan és un radar aire-aire fem servir SPIKE.

F11: Falcó 11, spike MIG29 a les 12

NOTA: Per anar més ràpid és fa servir "de 29" en comptes de MIG6.

Quan bloquejem un contacte al radar, si tenim dubtes de la seva identitat (amic o enemic) fem servir Raygun, bullseye, alçada.

F11: Falcó 11, raygun, bullseye 220, 15, angels 10

NOTA: Ja explicaré més endavant que és el bullseye.

Quan ens bloquegin (el RWR ens alerti) i algú hagi cridat un Raygun responem amb Buddy spike.

F11: Falcó 11, buddy spike!

També ho podem respondre encara que no sentim cap Raygun si pensem que pot ser un amic que ens bloqueja.
 
Last edited:
M'agrades: Enrold