Cercant jocs amb bon sistema de comerç: Evochron Mercenary

#1
Alguns de vosaltres ja sabeu que aquest dies vaig boix cercant un bon joc de comerç, on aquest tingui una bona complexitat i profunditat. Sincerament no he trobat encara res comparable amb Eve Online en aquest aspecte però no estic disposat a pagar 15€ mensuals així que continuo la meva cerca. (si algú coneix algun que valgui la pena que m'ho comenti siusplau!).

Per ara he provat X3, un gran joc, i tot i que gran part d'ell es centra en el comerç hi he trobat pegues importants. Per un costat no és multiplayer i la IA simplement no te color (com pot ser que les estacions estiguin gairebé sempre baixes de matèries primes? a Eve ens estaríem donant d'hòsties per subministrar-les!)i la varietat de productes a cada estació fa pena (5 de mitja).

Ara estic mirant el Pirates of the Burning Sea. És un MMORPG ambientat en el carib i que diuen te un bon sistema de comerç. Pots arribar a tenir des de taladores i magatzems fins a dàrsenes on construir vaixells. Al ser multiplayer el mercat està més renyit i també afecten els bloquejos a port, els perills de transportar les matèries d'una illa a un altre, etc. Ahir vaig començar a fer-hi un cop d'ull, ja us diré quelcom quan tingui millor idea de com és.

Però la sorpresa l'he trobat avui al Steam. En una oferta de menys de 9€ venen el Evochron Mercenary. Es tracta de un "simulador del espai" (sempre he robat curios que tractin de simulador jocs que simulen coses inventades) multiplayer on de nou l'economia la controlen els jugadors. També hi ha combat de clans per controlar sistemes, personalització de naus, construcció i fabricació, mineria, exploració ,etc... El més curiós és que l'ha fet UNA SOLA PERSONA i que s'ha primat la llibertat fins a tal punt que no existeix cap mena de campanya. Altres coses curioses son que, tot i haver stargates pots simplement volar de un sistema a un altre, és més, hi han sistemes ocults e incomunicats per descobrir, pots entrar a l'atmosfera dels planetes i llunes on les físiques de vol son diferents, es contempla la gravetat dels objectes a l'espai (quan passe aprop d'una estació aquesta t'atreu), la principal força a l'espai és la inèrcia (per fi un joc on al parar els motors no et quedes clavat!), i d'altres coses. Lògicament no és cap meravella: a nivells de gràfics és deficient, així com a varietat d'objectes, armes, etc. També, després d'unes hores de joc ja us comentaré com està realment.
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#2
Re: Cercant jocs amb bon sistema de comerç: Evochron Mercena

Bones Madelf,

per mi un dels clàssic de tota la vida com a simuladors de comerç/transports es el mític Transport Tycoon Deluxe, del qual soc un gran fan çXD. Actualment encara jugo de tant en tant al Locomotion (amb els models de renfe) que es molt semblant. Clar que no se si tu ho consideres simulador de comerç ja que està més orientat al transport de mercaderies. Si t'agrada el genere però et queda petit el Locomotion t'animo a que provis el Simutrans (http://es.simutrans.com/).
Per aquells que no ho conegueu es un simulador de xarxes de transport amb implementació de cerca de camins i teoria de ques. Es a dir que si vols enviar una mercaderia d'un punt A a un punt B ho pots fer pasant per diversos camins i diversos medis de transport cosa que la resta de simuladors del estil no permetian fer (sobre tot amb passatge, si que podies utilitzar estacions de tren de transit per descarregar mercaderies i que un altre tren carregués). Considero que es un joc genial però començar-hi no es tan fàcil com amb un TTD/OpenTTD/Locomotion/RaildoadTycoon/etc.

Tambè pots provar el Startrek Online que es free2play i no està tan currant el model de comerc com el Eve però pots jugar gratuïtament.

En quan a considerar simulador allo que simula la ficció, per mi continua sent un simulador tot i que es questió de gustos.

I per últim per no enrollar-me més si us agrada el tema de teoria de ques us deixo la plana d'un simulador urba força curios (no es cap joc) http://sumo.sourceforge.net/

ZeroQ
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#5
Re: Cercant jocs amb bon sistema de comerç: Evochron Mercena

Un altre joc amb molt bon sistema de comerç és el Patrician 3 tot i que no és online.
Hi ha la versió 4 però no val la pena.

El joc es basa en això, comerciar i a mida que va guanyant poder pots anar escalant posicions a la Lliga Hanseatica, comences sent un miserable amb una closca de nou i pots acabar sent el "president" de la lliga, però no te una campanya ni uns objectius definits, te'ls has de posar tu.

Un altre joc basat en el mateix sistema de comerç però amb una campanya és el Port Royale 2, de pirates ambientat en el carib. Com dic es basa en el mateix sistema de comerç però aquí tens unes missions per fer (de les quals pots passar olímpicament) i a més hi ha l'afegit de la rivalitat entre els paisos que colonitzen el carib.
 

Balder

Més pesat que Kuban
27 Juliol 2010
1,445
1
38
#7
Re: Cercant jocs amb bon sistema de comerç: Evochron Mercena

A mi em va agrador molt the guild 2. Es tracta de triar una professió i formar una dinastia que millora econòmicament i socialment al llarg de generacions. Que jo sàpiga tampoc és online.
 
#8
Re: Cercant jocs amb bon sistema de comerç: Evochron Mercena

Per ara us he de dir que el Evochron te una pinta molt bona. Està sent un "simulador" difícil de dominar i encara tinc accidents entrant / sortint de l'atmosfera de planetes. En quant domini mínimament aniré al online a veure com respira el tema.. si algú s'anima que avisi i es posi el tag de clan [CC] :çsi:
 

jaumem

Miquelet
3 Juny 2011
783
0
0
#9
Re: Cercant jocs amb bon sistema de comerç: Evochron Mercena

L'Evochron m'interessa madelf. Què tal és la jugabilitat? Amb els gameplays que he vist les batalles em semblen una mica arcades. La física està ben aconseguida?

salut!
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#10
Re: Cercant jocs amb bon sistema de comerç: Evochron Mercena

Ostres Madelf, m'has fet venir enveja. Ens has d'explicar més coses d'aquest simulador que pel que he vist pinta molt bé. Si l'acabes comprant podem provar el multiplayer a veure que tal.

ZeroQ
 
#11
Re: Cercant jocs amb bon sistema de comerç: Evochron Mercena

ZeroQ said:
Ostres Madelf, m'has fet venir enveja. Ens has d'explicar més coses d'aquest simulador que pel que he vist pinta molt bé. Si l'acabes comprant podem provar el multiplayer a veure que tal.

ZeroQ
Nono, si vaig aprofitar una oferta de Steam... ja el tinc! ç;)

S'ha d'entendre que el joc és molt limitat en alguns aspectes; per exemple tan sols tens dos tipus d'armes principals (làsers/bales) i alguns de secundàries, els planetes son "petits" i molt desèrtics, etc. Per altre banda la nau la pots modificar de moltes maneres, l'economia és 100% pvp, hi ha forces coses a fer (carreres, mineria, exploració, comerç, espionatge, lluita, industria...) i la física de vol és molt bona sobretot a l'espai.

Els gràfics fan que tingui molta pinta de arcade i lògicament a nivell de sistemes és sencillot però la física de vol és bona, fins al punt que si passes per el costat d'una estació t'atrau la seva massa, si et passes de velocitat dins de l'atmosfera (utilitzant el turbo) reventes, de fet has d'entrar i sortir dels planetes utilitzant patrons d'aproximació (remarcats amb finestretes) o t'arrisques a entrar amb massa angle/velocitat i quedar socarrimat.

No hi he jugat gaire però hi dedicaré temps (el poc que tingui) durant les properes setmanes, ja us comentaré. Així que si us animeu i voleu fer proves en online ja avisareu!
 
#13
Re: Cercant jocs amb bon sistema de comerç: Evochron Mercena

Cada cop m'està agradant més aquest joc. He de dir que la corba d'aprenentatge no és senzilla i hi ha moltes coses a tenir en compte, però tot i la simplicitat, els reptes son grans i divertits.

He estat mirant el tema dels clans. Bàsicament en controlar un sector cada membre del clan cobra un diners (una bona piconada) automàtica i periòdicament, però la sobirania no és senzilla! S'han de mantenir un nivells d'activitat per controlar el sistema (fer contractes) i quan cap membre del clan està en el joc el control del sistema és redueix. Es pot frenar el descens construint estacions i estructures. Amb tot el control dels sistemes per part dels clans sembla donar molt i molt joc en MP.

Tb he vist com muntar un servidor dedicat (molt fàcil) i com traduir el joc... a veure si tinc temps i ho faig.