[A10C] OP. DESLLORIGADOR - Dimecres 27, 22:00

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#1


ESCUADRÓ SENGLARS
OPERACIÓ DESLLORIGADOR


Comencem aquí una serie de sessions, que crec, faràn les delicies de tothom, Operació desllorigador és una missió ja existent als fórums de ED, adaptada en aquest cas per a l´Escuadró Senglars, la missió original es diu “Operation Bactria” i està creada per Habu 23, i pel que jo he vist fins ara, és un curro de missió absolutament espectacular que jo m´he pres la llibertat de modificar una mica, afegint els nostres skins particulars, més unitats A10, per poder volar fins a un màxim de 6 A10´s per missió, ja que en la original tot i que és fins a 14 A10´s, aquests es divideixen en 4 grups que realitzen 4 missions totalment diferents les unes de les altres, i per tant, com que a nosaltres el que ens va bé de moment és volar juntets i així anem aprenent, la missió és converteix per a nosaltres en fins a 4 missions diferents amb objectius diferents, localitzacions diferents etc...cada una d´aquestes missions disposa de diferents objectius que apareixen de forma aleatória i que crec que ens costarà bastant finalitzar-los tots en una sessió, per tant aquestes 4 missions es poden convertir en 4, 6 o 8 sessions o més ....ja ho anirem veient sobre la marxa. En tot cas pot ser una missió que poguem volar de manera recurrent sense que sigui cap vegada igual.

També he traduit els textos de totes les comunicacions al català (com bonament he pogut) perquè sigui més facil per als que no dominem l´anglés, la interacciò amb els diferents elements, AWACS, JTAC, tropes de terra durant les missions.

Les 4 missions es diferenciaràn les unes de les altres perqué en cada una d´elles ens posarem a la pell d´un grup de vol diferent, aquests seràn Hawg, Pig, Boar i Tusk. Cada un d´aquests grups te al pla de vol el seu IP ( Ingress point) particular:

Hawg: IP Banks
Pig: IP Adder
Boar: IP Dodge
Mazda: IP Mazda


Una vegada arribats a aquest punt, ens posarem en contacte amb l´AWACS amb indicatiu “Challie 3”, que ens anirà proporcionant la informació necessària per realitzar les missions.

DESCRIPCIO DE LES MISSIONS

Aquestes missions intenten reproduir la naturalesa dels vols dels A-10 en l´operació “Llibertat duradora” a la guerra de l´Afganistan. Mentre que les unitats i els grups de combat no són referéncies directes d´aquell conflicte, moltes de les tasques d´aquestes missions han estat inspirades en fets reals com la batalla de Takur, La batalla de Wanat, o la de Tarin Kowt.

L´enemic podrà aparéixer de vegades de formes més convencionals, intentant simular com eren algunes de les forces Talibans durant la invasió del 2001, formades per blindats lleugers i defenses aèries moderades.
D´altres vegades, podràn aparéixer com a insurgents que embosquen forces de l´Otan de maneres més o menys convencionals.
Apareixeran sovint amb algun SA-13 o SA-9 aparentment extrets i requisats d´arsenals de governs anteriors, evidentment no hi faltaràn MANPAD´s, peró tot dependrà de cada missió i en serem degudament informats en el seu moment.

BRIEFING

 Dirigir-se al punt IP Banks (vol Hawg), IP Adder (vol Pig), IP Dodge (vol Boar) i IP Mazda (vol Tusk) i esperar contactar amb AWACS (Challie 3) per radio. Un cop a l´estació, Challie 3 us anirà assignant objectius en funció de les necessitats de les tropes de terra que es trobin a l´àrea d´operacions AO

 Si els vols Hawg, Pig, Boar o Tusk es queden sense munició, AWACS (Challie3) els concedeix autorització per tornar a base i simular un “check out”

 La munició que porten tots aquests vols, no és a la que estem acostumats i sobretot no en la “quantitat” a la que estem acostumats ( 3 GBU 38, 1 GBU 12, un Maverik, 14 coets i el canó) la missió està disenyada així per a grups de 4 A10´s i nosaltres podrem ser fins a 6, per tant no hauriem de tenir problemes d´abastiment, i em dona la sensació que així és més ajustat a la realitat, però si veiem que fem curts, ja sabem que haurem de fer.

 Si mentres rebeu els missatges de l´AWACS (Challie 3) no teniu temps de copiar les coordenades que us ha proporcionar, sempre les podreu consultar al menu de ràdio F10.

 Si per qualsevol motiu voleu cancelar la tasca que us ha estat assignada, ho podreu fer accedint al menú de ràdio F10 i seleccionant “cancel mission”
SERAN NECESARIS UNS 5 MINUTS PERQUE ES GENERI UNA NOVA MISSIO, AIXIÍ QUE TINGUEU PACIENCIA.

 Quan una missió hagi estat completada AWACS (Challie 3) ordenarà a cada vol tornar al seu respectiu IP a on rebrà noves missions. L´AWACS us informarà també quan el temps de vol a l´estació hagi estat completat.

UNITATS I COMUNICACIONS

 ELS NOSTRES GRUPS DE VOL:

Hawg: 6 x A10C
Pig: 6 x A10C
Boar: 6 x A10C
Tusk: 6 x A10C

 JTAC´s “vol Boar”

Deathstar 2: 30.000 FM
Playboy 1: 31.000 FM
Anvil 4: 32.000 FM
Colt 4: 33.000 FM

 TANKERS

Texaco 1: 150.000 VHF AM, TACAN 125Y (per vol Hawg)
Arco 3: 151.000 VHF AM, TACAN: 126Y (per vols Pig i Boar)
Shell 4: 149.000 VHF AM, TACAN: 124Y (per vol Tusk)

AMENACES

 Volar per sobre d´ANGELS 13, depenent de l´amenaça. Tingueu en compte que quasi tota l´acció es desenvolupa sobre les muntanyes del Caucas, per tant afegiu 3000 o 4000 peus a aquests ANGELS 13, els IP estàn situats a ANGELS 20, que és un bon sostre de seguretat.

 SAM´s móbils (SA-13 i SA-9)

 AAA (Optical i Shilka´s)

 MANPAD´s (SA-18)

 Tropes terrestres (canons en vehilcles i armes lleugeres)

NOTES DEL TIPUS DE MISSIONS

 Els tipus de missions a realitzar podràn anar desde suport CAS a tropes de terra, missions STRIKE d´objectes estàtics o interceptació de tropes terrestres.

 Tindreu Tankers a la vostra disposició volant a 18000 peus d´alçada, utilitzeu els respectius TACANS per localitzar la seva posició exacta. ( a veure quan aprenem a repostar com Deu mana).

 Seguiu les ordres de AWACS (Challie 3) en tot moment, vigileu amb les amenaces antiaèries, recordeu que esteu sobre terreny elevat, mantingueu sempre 2 o 3 mil peus d´alçada per sobre d´ANGELS 10, per romandre resguardats de possibles MANPAD´s i altres amenaces. No hi han AAA radàrics, tot es IR per tant portem 240 bengales com a contramesures, convé seguir els procediments habituals en el cas d´atacs a baixa alçada i dispensar bengales abans i d´esprés de l´atac.

IMPORTANT PEL VOL PIG


La vostra AO es troba situada entre els cuadrants 38T i 37T, per tant estigueu molt atents a les indicacions de l´AWACS, ja que en funció d´on estigui situat l´objectiu, haureu de canviar les coordenades del cuadrant. AWACS us anirà indicant en cada cas en quin cuadrant es troba l´objectiu.

PLA DE VOL


Podeu descarregar el pla de vol en format excel desde aquí

DIMECRES 27 A LES 22:00

Aquest dimecres ens posarem a la pell del vol Hawg. Sortirem de la base aèria de Mozdok i ens dirigirem al IP Banks a veure que sabem fer: :çulle:

Apuntats:

- Kopant
- Wotan
- Buran
- Magnetar?
- Rush


:çsalut:
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#8
Bon vol el d´avui companys! :çsi: tot i que no hem sobreviscut cap de nosaltres ç:D ç:D ç:D però ha sigut una primera prova amb aquest tipus de missions força interessant, m´ho he passat molt bé, gràcies pel vol i fins la propera.

Les fotos m´agraden totes! :çseny:

Buran, Wotan, Silver i un servidor, engegant motors i sitemes a Mozdok.



A punt d´enlairar-nos



Aire!



Primera tasca, estem escoltant un convoy que circula per una carretera de muntanya i de sobte un IED esclata al capdavent de convoy i una emboscada els sorpren pel flanc dret. Ens marquen amb fum vermell l´objectiu i fem el que podem :çnado:



Li llencen un MANPAD a en Wotan mentres entra..



Pero l´esquiva!



Primers impactes a l´objectiu



Sortint..



El terreny és molt escarpat i hem de vigilar les sortides i els viratges...







I tornant a entrar, aquesta m´agrada especialment... ç;)





Un primer pla d´en Buran en una de les entrades...





I així és com he acabat jo després d´autodemostrar-me que si que està simulat que quan voles més de 10 segons invertit se´t paren els motors çXD



Gràcies pel vol companys! :çseny:
 

Buran

Víbria
Membre del personal
11 Desembre 2010
2,091
11
38
50
Barcelona - Catalunya
www.cavallersdelcel.cat
#11
La missió va estar molt bé i les fotos espectaculars :çsi:

Debriefing:
Encenem motors i formen a capçalera de pista, en Silver ha tingut problemes amb l'alineació de l'A10C i ho farà a l'aire per estalviar temps, ja que el primer WP està lluny.

Comencem a rodar per pista, jo estic molt enganxat a en Silver, potser he deixat anar el fre unes dècimes abans que ell (ja se sap que el de darrera sempre té la culpa :çrubl: ), un cop deixem de tocar terra haig de trencar a l'esquerra per evitar col·lisionar, cosa que fa que un cop girem cap a WP1 em quedi un pel despenjat (un pel amb l'A10 és tot un món) i estigui allunyat del grup, mentrestant en Kopant assigna els grups, Alfa (Kopant-Silver) Bravo (Buran-Wotan),.

Veig la formació i intento apropar-me, de mentres en Silver està alineant el seu avió i això provoca que també estigui un pèl ( :çulle: ) despenjat, cosa que aprofito per formar amb ell, avisar al lider de grup, en Kopant i reassigna els grups de vol, Alfa Kopant-Wotan i Bravo Silver-Buran.

En Silver un cop alineat i tot bé seguim el pla de vol sense problemes cap a WP1. Arribem a WP1 i ens anuncien la missió, seguir un comboi que va per la carretera i protegir-los, :çsi: , introduïm coordenades i anem cap allí, un cop vistos pel TGP comencem a fer el seguiment, com estan entre muntanyes hi ha moments que pel TGP els perdem de vista, la cosa es complica quant vols volar en formació mirant el TGP.

De cop al comboi els hi explota un IED i queden emboscats, llencen fum vermell per indicar on hem d'atacar.

És més fàcil en visual que veure pel TGP, en Wotan es prepara per entrar mentre jo vigilo si llencen algun misil terra-aire, mentre en Wotan ataca li llencen un però l'esquiva, després entra en Kopant, no puc veure bé els enemics, hi ha muntanyes i els núvols estan baixos, mentre estic controlant l'atac d'en Kopant he baixat massa i em disparen a mi, em toquen i m'han inutilitzat les bengales i poca cosa més, puc continuar.

Un cop advertim que s'han quedat sense munició aire-terra entro amb cohets però el fum vermell ja no hi és, i ataquem tots a cegues, els hi llencem de tot, i finalment, entre en Wotan i en Kopant eliminen els enemics.

Jo en un dels atacs mirant pel TGP per localitzar enemics i no mirant endavant vaig contra la muntanya :çno: KIA

Un cop finalitzada la primera missió és tard i els supervivents tornen a casa.

Molt bona missió, m'ho vaig passar molt bé, un plaer volar amb vosaltres companys, com sempre un gustasso :çseny:

Fins la propera.
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#12
Passats ja uns dies de la missió i tot i esperant-me a intentar fer un briefing més acurat a la próxima missió, si que tinc algunes consideracions a fer, a veure que us semblen.

La primera és sobre l´enlairament, veient alguns videos d´altres escuadrons durant les missions, veig que sovint el que fan és fer els enlairaments d´un en un amb delays d´uns 15-20 segons entre cada aparell, llavors el lider estableix una velocitat d´ascens (amb el rumb que correspongui) d´uns 180 knots per exemple, i així tots els elements de vol tenen l´oportunitat de posar-se en la formació corresponent mentre es dirigeixen al primer waypoint. Nosaltres acostumem a anar sovint "a tot gas" i això fa que sovint ens costi situar-nos en les posicions més idónies pel vol i per la formació. Corretgiu-me en tot el que creieu, ja que per variar, parlo amb un gran desconeixement sobre aquests temes i no tinc clar com seria millor fer-ho...:çrubl:

I la segona és una vegada erem a sobre l´objectiu. Teniem el problema que sovint perdiem el contacte viusal amb l´objectiu per culpa de l´orografia, l´objectiu era en una vall profunda envoltada de muntanyes de gran alçada que ens "tapaven" la visual en alguns moments. Se m´acudeix que una manera de no perdre la visual en cap moment amb l´objectiu, exceptuant és clar el problema dels núvols, seria mantenir un circuit en hipódrom al llarg de la vall a on hi ha l´objectiu, com poso a la imatge. El circuit en negre (circular) que almenys era el que jo intentava fer i que m´inpedia tenir una visual constant de l´objectiu. I en vermell el circuit en hipódrom a dretes, que crec ens permetria tenir una visual constant de l´objectiu i estabrlir un patró d´atac ordenat sempre en el mateix sentit i sempre segons les circumstàncies i les instruccions de líder de vol.



No sé, ja direu que us sembla ç?|
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#13
Sobre la velocitat del líder em sembla bé. El líder ha de facilitar que tots els elements s'integrin a la formació.

El circuit que proposes també em sembla bé, no se si és real o no. Suposo que en vols reals s'evita estar massa estona sobre la zona objectiu. Una altre cosa que ajuda molt és deixar de mirar les pantalles i agafar referències visuals sobre el terreny que ens permetin orientarnos. A l'10 tenim la gran sort que tenim el TAD, que és un mapa mòbil. Amb el TAD i mirant el terreny és fàcil establir referències.
 

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#14
Efectivament es pot reagrupar a la mateixa base o de camí. Quan us enlaireu, la torre ens diu (parlo de Falcon que es el que tinc en ment) "Resume own navigation", que vol dir que podeu fer el circuit de sortida segons la vostre missió, aquí us podeu quedar donant voltes a la base segons el circuit, o fer la sortida. Com dieu, el lider ha d'establir en tot moment una potencia inferior al seu màxim, si no els punts mai el podrien atrapar. Anar al 80 o 90% es lo normal. Mentre arribeu en rolling, no cal anar al 100%.
A mes quan el lider s'enlairi a base, el primer que ha de fer es un Alfacheck. Es una comunicació que es fa regularment al vol, per indicació posició del lider. Exemple:

G11: Guineu 11, Alphacheck, 185 graus, 230 nusos, angels 10, 14 milles fins punt 3, bullseye 245,90.

Aquí el lider de Guineu ens diu que te rumb 185, a velocitat de 230 nusos, a una alçada de 10000 peus, està a 14 milles del punt de referencia 3 i que es troba a 245 graus i 90 milles del Bullseye (que ja sabeu que es un punt virtual al teatre d'operacions que es fa servir per indicar posicions d'enemics, aliats, punts, etc...).
D'aquesta manera la resta pot saber en tot moment on es troba el lider. Si no voleu complicar-vos no digueu tot, però si el mes bàsic, rumb, alçada i velocitat.

Sobre l'atac, efectivament s'ha de preestablir al briefing un circuit d'orbitació tenint en compte les amenaces, el terreny, les armes que farem servir, etc... Per exemple, si fem servir mavericks, potser si ens interessa tenir en tot moment visual del objectiu, per blocar abans d'entrar, però si fem servir canó o coets, pot ser millor trencar la visual i sorprendre l'enemic, sobretot si sabem que tenen amenaces SAM/AAA.
A la imatge veieu que posa IN i OUT, de entrada i sortida, però el codi per dir-ho per radio es IN i OFF. La seqüencia completa amb un maverick es:

P12: Porquet 12 IN (es u, dos, no dotze).
P12: Porquet 12, weapons on target.
P12: Porquet 12, rifle!
P12: Porquet 12, OFF.

Si sortim sense llançar armament es OFF DRY. (sortida bruta).
Pel canó, es GUNS GUNS GUNS (tres cops).
Quan impacte un maverick, GBU, etc... es diu SPLASH per confirmar-ho.

I com diu en Rush :çsi: , al DCS passa una cosa molt curiosa, que no passa tant en altres simuladors, i es que estem mirant les MFD la majoria de l'estona, amb lo qual perdem molt la consciencia situacional amb la nostre pròpia vista i ens perdem fàcilment. Això en d'altres simuladors com el IL2 no passa, ja que allà òbviament tot es fa per referencia visual. Es per tant molt important, sobretot al DCS, fer servir habitualment la vista pròpia i no les pantalles, aquestes son ajudes, no substitutius.