A quants FPS veu l'ull humà...

Viper

Administrador
Membre del personal
Administració
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#1
Va sortir el tema de passada l'altre dia a una missió, i com que encara existeix el mite ja rebatut fa anys que l'ull humà nomes detecta com a molt 30FPS (25 segons altres), volia aclarir el tema.
Òbviament com ja veieu per el meu comentari, si que abans fa molts anys es pensava que existia aquesta limitació, però es va demostrar que era falsa, i que l'ull humà percep molt mes de 30FPS, lo que passa es que no es posen massa d'acord en quina es la xifra màgica. Mirant una mica per internet, ens donen 72, 500, i d'altres. El que queda clar es que molt mes de 30 es lo que detecte l'ull humà.

En la web 100fps.com, que fa anys que ha sigut un referent per aquesta polèmica, ens expliquen a la conclusió, que lo màxim serien 500, lo qual te lògica si pensem en els TV actuals, es nota la diferencia entre una tele de 100 una de 200 i una de 600 Mhz (i ara les fan de mes de 1000 i 2000), tot i que aquestes tasses tenen truc, però es un tema tècnic que s'he m'escapa.

Però si voleu una prova fàcil i rapida, visiteu aquesta web, en la que ens posen la mateixa escena a 15, 30 i 60 FPS, i es nota moltíssim que la de 60FPS es veu molt millor que la de 30.

Independentment de quina es la xifra correcte, si es que n'hi ha, 30 no es pas el limit.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#2
Suposo que el màxim deu dependre de la persona.

A part d'això els FPS són importants per una altre cosa: pel feedback que obtenim dels nostres controls. Si tenim un simulador que només ens dóna 15FPS només tindrem 15 "feedbacks" per segon de com es comporta l'avió, cotxe o el que sigui a mesura que actuem sobre els controls. Com més FPS tingui el joc més inputs tindrem nosalters sobre la resposta de l'aparell als nostres controls.
 
13 Maig 2011
2,426
0
36
Figaró upon Còngost
#3
A la feina treballo sovint amb estimuladors fòtics (LEDs o Xenó) i per l'experiència et dic que a més de 60 Hz l'únic que veus és una llum contínua.
Ara bé, relacionar els "flashos"/segon amb els FPS ja és més peliagut...
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#4
Has provat d'il·luminar amb un d'aquests leds un objecte que es mogui de pressa com ara un ventilador?

T'ho dic perquè jo tinc un frontal de leds d'aquells q es regula la llum, i al màxmin no es nota res, si baixes la potència mirant el led tampoc es nota res però si il·lumines per exemple un ventilador aquest si que es veu com a flaixos, no es veu un moviment seguit. No se a quants Hz va el meu frontal.
 

ZeroQ

Més pesat que Kuban
27 Desembre 2011
1,632
3
38
Bilbo
#5
Quan parlem de FPS (fotogrames per segon) normalment estem parlant d'animació i això es possible gràcies a que l'ull es capaç de retenir una imatge en la retina d'una dècima de segon. Es la base de l'animació (cinema) gràcies a aquesta persistència de l'ull humà es crea la il·lusió de l'animació.
D'altra banda quan parlem de característiques tècniques d'un monitor ja sigui de tub de raigs catòdics o pantalla plana parlem de freqüència de refresc del monitor, TV o pantalla. Antigament els monitors CRT al ser de 50Hz treballaven (freqüència de la xarxa europea i 60 Hz per USA) de manera entrellaçada de manera que cada cicle alternava entre les línies senars i al cicle següent les parells (els 25 quadres famosos del sistema PAL o 30 pel NTSC americà). Des de que es van abandonar els tubs de raigs catòdics ja no es necessita treballar de manera entrellaçada i la gran majoria de TFT treballaven a 60 Hz fins que van començar a incrementar aquesta freqüència de refresc als 100Hz fent que la retina ja pràcticament ni s'immuta d'aquests parpelleigs i fa que la vista estigui més relaxada pel que diuen alguns experts. A partir de 100Hz son tots especulacions.

Resumint a més FPS en els jocs major fluïdesa del moviment s'observa fins arribar a un llindar que l'ull no es capaç de diferenciar. Per que us feu una idea la freqüència d'actualització del monitor el que fa es projectar una imatge però quan parlem dels FPS dels jocs el que diem es cada quan estarà renovada aquesta imatge respecta a l'anterior.
 

josep

Ja en porto tres-cents
9 Agost 2010
491
8
18
Vic
#6
El cinema segueix a 24 fps... El video PAL a 25 fps. El mínim seria 15 fps per tal que el cervell estructuri continuitat.

Josep