Sortim amb alguna virolla de més (s'ha de controlar el vodka
). El reagrupament un cop enlairats aquest cop ha estat força ràpid i he ordenat rumb 340... però la meva dislèxia m'ha fet agafar rumb 40. Per a dissimular, he dit que els núvols m'estaven complicant la navegació, però el cert és que el compàs marca el que marca, amb núvols o sense.
Un cop a la zona del front hem vist bengales llençades des de terra, però sense saber si eren pròpies o de l'enemic, així que hem continuat la patrulla.
El nostres camarades de terra ens han avisat de la presència d'avions enemics al nord, sobre Fedorovskoye i cap allà hem anat. Com no sabíem a quina altura estaven i no veient contactes alts, decideixo baixar a mirar sota els núvols... i just quan ja havíem baixat és quan en Gato i en Viper m'han avisat de contactes força amunt. Hem pujat i hem identificat un vol de Ju-88 (hi havia també un vol de A-20 per la zona), iniciant la persecució. He enfilat el 3er Ju-88 enviant-li unes quantes ràfegues. L'avió ha caigut en barrina, però jo he gastat tota la munició de canó en l'atac. En Viper i en Gato s'han encarregat dels altres 2 (es veu que hi havia una altre grup de 3 Ju-88, però jo no n'era conscient en aquell moment).
Un cop finalitzats aquests atacs, mirem de reagrupar i tornar cap al front a l'oest, on teníem avís de més avions enemics. El reagrupament no s'aconsegueix i acabem atacant cadascú a la seva. En una primera passada lateral i des de sota, provoco danys en el líder d'una formació de He-111. Faig una segon atac sobre el número 2 de la formació, sense apreciar danys. Em remunto i torno a picar cap al líder, que s'havia separat de la resta, a veure si puc rematar-lo. Li engego una bona ràfega, però no sembla que li provoqui gaires danys més dels que ja tenia i decideixo passar-li per sobre. Just quan estic a sobre d'ell, noto impactes i que el motor ja no gira rodó. Decideixo abandonar el combat i aviso als camarades que torno a base.
Just al separar-me de l'acció ja veig que s'embruta el parabrises de l'oli que perd el motor, així que acabo aterrant a la base que tenim al nord d'Abinskaya sa i estalvi... i amb temps suficient per a fer-li d'ATC a en Gato, que al cap de poca estona estaria en la mateixa situació que jo (perdent oli).
Salut!