Pluja de idees

#1
Hola gent,
una de les coses que em "casen" una mica d'aquest simulador és la monotonia de les missions. Com que la meva imaginació és la que és us demanaria una pluja de idees per a fer missions. Remarcar que tot i que siguin totes missions CAS es poden enfocar de forma diferent, per practicar determinats aspectes o rols del Ka-50, tècniques, armament, etc i donar així color a la cosa. Idees que m'han vingut al cap:

  • Missió de intercepció de convoy per practicar observació dinàmica.
    Missió d'atac coordinat a dos objectius practicar coordinació entre grups.
    Atac a posicions fortificades.
    Intercepció marítima.

Més idees?
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#2
Be primer de tot totes les missions no son CAS, un aeronau, incloent el Ka-50, pot fer diferents tipus de missió. Si que es cert que per el seu rol las CAS son les mes habituals, però tenim d'altres.

SEAD
La Supressió de Defenses Aèries Enemigues (Suppression of Enemy Air Defenses), es tracta d'una missió en la qual l'única tasca a fer, es eliminar les defenses antiaèries enemigues. Normalment aquest missió es una missió prèvia a alguna altre missió, a nosaltres ens toca netejar la zona de defenses AA perquè un altre grup faci la seva feina.

Escort
Com ja es diu, es tracta d'escortar un altre grup (aeri), el Ka-50 no es el mes ideal per això, però en temps de guerra s'ha de fer servir el que sigui.

Intercept
Una missió també AA, on el grup s'enlaire per interceptar un enemic aeri. La tasca es destruir aquell objectiu aeri, no cercar blancs d'oportunitat. Com abans el Ka-50 no es ideal per aquesta tasca, però encara que limitadament, ho pot fer.

Strike
Una missió on la nostre tasca es destruir un objectiu concret de terra, es tracta d'anar, destruir i tornar, res de cercar objectius.

OCA Strike
Offensive Counter Air (Missió Antiaèria Ofensiva). Missió dirigida contra recursos enemics, com bases aèries o sistemes de radar.

Deep Strike
Similar a l'Strike, però l'objectiu esta molt endins de territori enemic.

FAC
Forward Air Controller (Controlador Aeri Avançat). Com a part d'un paquet On-Call CAS, els FAC localitzen i designen blancs per els grups CAS. Es a dir, el FAC fa d'observador per designar blanc i si fa falta marcar-los amb laser o qualsevol altre sistema, i el CAS ataca als blancs designats per el FAC.

Pre-Plan CAS
Suport Aeri Proper Pre-planificat. Les CAS pre-planejades són missions d'atac contra objectius coneguts, normalment sense suport d'un FAC. La diferencia amb un CAS, es que el CAS cerca objectius en arribar a la zona, i el Pre-Plan ja sap quins objectius ha de destruir abans d'enlairar-se.

Recon
Reconeixement. Missió dissenyada per fotografiar un emplaçament enemic per a Intel·ligència.

BDA
Battle Damage Assessment (Estimació del dany). Aquestes missions són idèntiques a les Recon excepte que es volen després d'un atac per avaluar els danys.

Naval Strike
Atacar forces navals.


Aquestes no son ni molt menys tots els tipus de missió, però si son algunes de les missions que un Ka-50, millor o pitjor, pot desenvolupar. Aquí el mes important es recordar que una missió mai va sola. L'errada mes comuna a l'hora de fer missions es que nomes es fa la missió principal, i no inclouen les altres missions, us posaré un exemple de com va una missió, perquè u entengueu millor.


Missió Strike
La nostre missió es destruir uns dipòsits de combustible. Paquets que fan falta per aquesta missió.

AWACS - Un avió AWACS que coordini tots els vols a la zona.
Escort de l'AWACS - Una escorta que protegeixi a l'AWACS en tot moment.

Tanker - Un avio per repostar en l'aire perquè els diferents paquets i l'AWACS puguin repostar en vol.
Escort de l'Tanker - Una escorta que protegeixi al Tanker en tot moment.

Swepp - Un paquet d'avions que s'encarreguin de netejar la zona de camí a l'objectiu.

CAP - Un paquet d'avions que s'encarreguin de mantindre aquesta zona d'exclusió aèria temporal sense amenaces aèries.

SEAD - Un paquet d'aeronaus que s'encarreguen de netejar la zona objectiu d'amenaces antiaèries.

Strike - La nostre missió, on anem a destruir els depòsits.
Escort Strike - Un paquet que s'encarrega d'escortar-nos.


Això seria una mica l'esborrany d'una missió. Realment això esta molt resumit, i encara quedarien mes paquets per explicar, però es un exemple perquè veieu que les missions no van mai soles.

Dit això, faré un altre pots amb les meves idees de missions.
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#3
- Destruir uns dipòsits de combustible que subministren benzina al front, tipus Deep Strike.
- Rescatar un pilot ejectat, la nostra tasca es donar CAS per cobrir al grup de rescat.
- Un grup insurgent ha sigut vist amb material explosiu, s'ha de cercar el comboi civil i destruir-ho.
- Les nostres tropes del front estan sent bombardejades per l'artilleria enemiga, cal anar i destruir-la.
- Hem de fer un reconeixement d'un campament suposadament enemic per X motius, i podríem rebre un avis durant la missió.
 
#4
Entenc que planificar una missió real comporta aquest nivell de complexitat, tanmateix em pregunto fins a quin punt un pilot de Ka-50 aconsegueix "veure aquesta complexitat" fora de les comunicacions. ç?|

En qualsevol cas crec que crear una missió fins aquests nivells te, des del meu punt de vista, tres inconvenients importants:
1.- Molt temps en crear la missió.
2.- Gran complexitat en els triggers per preveure tots els possibles cursos d'accions.
3.- Molta variació en els resultat de cada grup de grup/combat, i que pot generar resultats no satisfactoris (per exemple volar 1h per arriar a la zona de conflicte i rebre un missatge del AWACS ordenant retirada pq no s'ha aconseguit garantir la zona d'exclusió aèria).

Però amb tot això no vull dir que no valgui la pena fer-ne alguna missió de tant en tant amb aquest grau de realisme i complexitat.... a veure si les vacances donen per a tant! ç;)
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#5
Jo estic d'acord Madelf, crear una missió tan complexa es molta feinada, i ara per ara no cal, nomes volia aclarir com son en realitat les missions, i creu-me que es nota molt la diferencia, no nomes en comunicacions, si no també al pla de vol, amb la interacció amb altres unitats, i amb la variabilitat durant la missió.

Això al Falcon era molt mes fàcil de fer, la meitat de la feina te la feia el propi simulador, era quasi be tan fàcil com posar el paquet assignar punts i objectiu i res mes.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#6
Potser no caldria fer-la tant complexa, però si alguna missió on ens haguem de coordinar amb algun grup... el que passa que coordinar-se amb una IA pot ser una mica fotut. ç?|