Distribució per muntar un cluster sencill?

Hola gent, com sé que tenim forçes informàtics per la casa m'atreveixo a llençar la consulta:

Vull intentar muntar un cluster amb els nanos tot aprofitant ordinadors "antics" i veure quin rendiment (FLOPS) podem treure comparat amb una màquina nova... tan sols per curiositat.

La pega és que no trobo la manera sencilla de muntar-ho ja que els Ubuntus Server nous ens donen problemes extranys al instal·lar i les distribucions específiques com la Rocks son... :çfotet: ... per dir-ho finament. També he trobat un document molt interessant de com muntar un cluster mitjançant MPI i unes quantes raspberrys, pero tb tinc problemes.

¿algú coneix d'alguna ditro per a muntar un cluster amb màquines velles de forma fàcil?

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
Fa temps vaig estar mirant sobre el tema i vaig trobar una escola yankee que havia montat un cluster Beowulf amb aparells vells.
No recordo què era Beowulf, si una distro, un software per una distro...

De totes maneres jo per fer clusters partiria de Debian com a base si és necessària tenir una distro linux instal·lada a cada equip.

Ja em comentaras com et va, és un tema que sempre m'ha fet molta curiositat però mai he tingut oportunitat de fer-ne cap.

No, encara no...
hem estat liats intentant recuperar màquines velles. Ja veurem que acabem fent pq sembla que tinc un sector d'alumnes que no els hi acaba de interessar la proposta (això de veure els FLOPS de una màquina vella, una nova i un cluster possiblement sigui massa "abstracte" com per atraure la seva atenció).

De totes formes també ens ha passat per el cap fer-ho amb l'aula "ordinària" on hi tenim Linux. A veure si faig els deures aquest nadal i m'ho estudio bé.