![](http://4.bp.blogspot.com/_p6Z10q5KE6c/TQQSqz5UfsI/AAAAAAAAAdY/naBjF8blnvE/s400/b17wulfhoundevaluadopor.jpg)
Amb l'increment de l'activitat aèria aliada sobre el continent molts aparells aliats, britànics i americans, van caure en territori controlat per Alemanya. Molts d'ells van poder ser reparats i tornats a posar en servei formant-se amb ells una curiosa unitat de la Luftwaffe la Zirkus Rosarius. També va ser coneguda com "Wanderzirkus Rosarius" o "Sonderkommando Rosarius".
La principal missió d'aquesta unitat especial era provar les capacitats de vol i combat dels aparells aliats. La unitat va ser formada al comandament del Hauptman Theodor Rosarius des de juliol de 1944 fins maig de 1945. Es tractava de la 2.Staffel Versuchstaffel für Feindflugzeuge (esquadró d'estudi d'avions enemics) també denominat de manera no oficial "Beute Staffel"
![](http://2.bp.blogspot.com/_p6Z10q5KE6c/TQQSyqBWB3I/AAAAAAAAAdc/cc7GmsI_Te8/s640/dibujosr.png)
Després de la proves de la pròpia unitat es van traslladar de camp d'aviació en camp d'aviació perquè els pilots de la Luftwaffe es familiaritzessin amb els aparells de l'enemic posant en pràctica certes capacitats i tàctiques de combat emprats pels pilots aliats. Els aparells van mantenir els seus esquemes de color originals però per evitar ser enderrocats per la Flak o pels mateixos caces alemanys tota la superfície inferior de l'aparell va ser pintada de groc brillant, igual que la secció de cua de l'aparell, a més es van marcar conspícuament amb creus nacionals de grans dimensions juntament amb la esvàstica a la deriva, també de majors dimensions.
(1). - El B-17 "Wolf Hound" va ser capturat gairebé intacte després de realitzar un aterratge forçós en Leeuwardeen, el 12 de desembre de 1942. Inicialment va ser marcat com DL + XC.
![](http://1.bp.blogspot.com/_p6Z10q5KE6c/TQQS_xafCZI/AAAAAAAAAdg/WYuomCXFnJk/s400/capturedfortressob3.jpg)
![](http://2.bp.blogspot.com/_p6Z10q5KE6c/TQQTHAGwWGI/AAAAAAAAAdk/fcmRIIvecI0/s400/b17felprimerocapturadop.jpg)
El "Wolf Hound" va ser el primer B-17 que va caure en mans alemanyes en condicions operatives.
(2). - El B-17 "Flak Dancer" Va realitzar un aterratge forçós a Laon. Després de ser reparat va ser transferit a la KG 200 a la primavera de 1944.
(3). - El B-17 "Mr Five by Five" va ser capturat després d'una incursió sobre Augsburg, Alemanya.
(4). - El B-17 "Down and Go!" Va intentar aterrar a Suècia però ho va fer a l'aeròdrom de Avedore Holme, a Dinamarca. Els enginyers de Heinkel es van encarregar de la seva reparació i la primavera de 1944 va ser transferit a la KG 200.
(5). - Aquest B-17, "Badger Beauty", va ser capturat pels alemanys però estava molt danyat com per posar-lo de nou en condicions de vol. Quan els aliats van prendre Orly el 1944 va ser recuperat de nou.
(6). - Un altre B-17 que no va poder volar amb la Luftwaffe. El "Pickle Dropper" va caure en mans alemanyes a finals de 1944.
![](http://2.bp.blogspot.com/_p6Z10q5KE6c/TQQTSJ7UzSI/AAAAAAAAAdo/VV2SNz4oJwA/s400/b1729xio3.jpg)
(7). - Aquest B-24 va aterrar a l'aeròdrom de Meslay, a França, amb la seva tripulació greument ferida. A la fi de la guerra va ser recuperat pels aliats a Àustria.
![](http://3.bp.blogspot.com/_p6Z10q5KE6c/TQQTfzrdloI/AAAAAAAAAds/LOFoztKFylM/s400/b24color.jpg)
(8). - El B-24 "Sunshine" va resultar assolit en els motors i va aterrar molt a prop de la frontera suïssa després de realitzar una missió sobre el nord d'Itàlia. Després de ser reparat va ser enviat al Eprobrungstelle der Luftwaffe, Aussentelle Werneuchen, el centre d'investigació de ràdio i radar.
![](http://1.bp.blogspot.com/_p6Z10q5KE6c/TQQTon7qM8I/AAAAAAAAAdw/wdi0ViovhQA/s400/consolidatedb24hsunshin.jpg)
(9). - Per error aquest aparell va aterrar a Réguisheim, a 20 km de la frontera suïssa. Després de ser reparat es disposava a enlairar-quan va ser sorprès per una patrulla de P-38 que ho van metrallar destruint en l'atac.
![](http://4.bp.blogspot.com/_p6Z10q5KE6c/TQQTugV4DLI/AAAAAAAAAd0/kZGYKnqtgHs/s400/b24wa.jpg)
B-24 Liberator G (42-78.247) CL + XZ del 765 º BS, 461 º BG
(10). - Va ser utilitzat pels pilots de caça hongaresos a Neuruppin per adquirir entrenament i enfrontar-se als P-51 de la USAAF.
![](http://2.bp.blogspot.com/_p6Z10q5KE6c/TQQT5C7VDNI/AAAAAAAAAd4/2U2LjJbJDn8/s400/p51bmustangami2.jpg)
![](http://4.bp.blogspot.com/_p6Z10q5KE6c/TQQT-BonyQI/AAAAAAAAAd8/pwiRuO9L6Pg/s400/p51t9hk1vo4.jpg)
(11). - Provat en Rechlin, Alemanya en el seu esquema original de pintura verd oliva encara que més tard va rebre el groc brillant identificatiu. L'avió va ser posteriorment basat a Hannover-Wunstorf durant l'estiu de 1944.
![](http://3.bp.blogspot.com/_p6Z10q5KE6c/TQQUDxLE2II/AAAAAAAAAeA/GNjWZyjpJe4/s400/mustangnazius9.jpg)
![](http://2.bp.blogspot.com/_p6Z10q5KE6c/TQQUJR4KMMI/AAAAAAAAAeE/N4b2kVkQd28/s400/p51t9ck1da6.jpg)
![](http://2.bp.blogspot.com/_p6Z10q5KE6c/TQQUVM_uLPI/AAAAAAAAAeM/pZm-fPv-y-s/s400/p51cmustangherbst1944in.jpg)
![](http://4.bp.blogspot.com/_p6Z10q5KE6c/TQQUOdlfp-I/AAAAAAAAAeI/CjxY2v-Kq1w/s400/p51t9ck2ss0.jpg)
(12). - Curiosament aquest aparell, un dels dos P-47 capturats, va mantenir el seu color gris en lloc del groc brillant.
![](http://2.bp.blogspot.com/_p6Z10q5KE6c/TQQUd8T4tWI/AAAAAAAAAeQ/gSahG40koEg/s400/p47f2raagnessn4222490.jpg)
![](http://4.bp.blogspot.com/_p6Z10q5KE6c/TQQUlzzc8MI/AAAAAAAAAeU/tfP-Fe1g6so/s400/p47t9fkah3.jpg)
(13). - L'aparell va tornar a les mans dels seus anteriors amos a Göttingen a finals de 1944 després de ser abandonat en no poder volar. Aquest aparell si mostra la pintura groga brillant ia més, un triangle de manteniment de la Luftwaffe al morro.
![](http://4.bp.blogspot.com/_p6Z10q5KE6c/TQQUsYhMOVI/AAAAAAAAAeY/ezhNjGVkNT0/s400/p47g2.jpg)
(14). - Aquests aparells van ser utilitzats també per al reconeixement.
![](http://1.bp.blogspot.com/_p6Z10q5KE6c/TQQUzu4qQFI/AAAAAAAAAec/fZqOXA3luUw/s400/p38gerxib3.jpg)
![](http://3.bp.blogspot.com/_p6Z10q5KE6c/TQQU4dVHvoI/AAAAAAAAAeg/V6pFq6GCrrg/s400/p38t9xb2oe8.jpg)
(15). - Aquest P-38 (F-5E) S / N 44-23.725 va ser lliurat intacte pel desertor de USAAF Martin James Monti que va aterrar a Milà el 13 octubre 1944
![](http://4.bp.blogspot.com/_p6Z10q5KE6c/TQQU9OM2D-I/AAAAAAAAAek/F-hNmi8oB6U/s400/p38t9mkui5.jpg)
(16). - Hawker Typhoon, algunes fonts afirmen que va pertànyer al 174 º Sqdn. RAF pilotat per B. F. Proddow. Marigny el 14 de Febrer de 1944.
![](http://4.bp.blogspot.com/_p6Z10q5KE6c/TQQVF-xTe1I/AAAAAAAAAeo/VQ6FMFpz6Ig/s400/hawkertyphoonmkib.jpg)
![](http://1.bp.blogspot.com/_p6Z10q5KE6c/TQQVKpv_TLI/AAAAAAAAAes/i3KukoSIzkM/s400/typhoont9gk3eq6.jpg)
d'Havilland Mosquit, codi T9 + X
![](http://2.bp.blogspot.com/_p6Z10q5KE6c/TQQVUxvyP0I/AAAAAAAAAew/g-hEX1q_-x0/s400/eng2dehavillandmosquito.jpg)
![](http://4.bp.blogspot.com/_p6Z10q5KE6c/TQQVcEPtIrI/AAAAAAAAAe0/_5soI0x3k4A/s400/mosquitot9xbql7.jpg)
Supermarine Spitfire PR XI, codi T9 + BB
![](http://2.bp.blogspot.com/_p6Z10q5KE6c/TQQVieWXTzI/AAAAAAAAAe4/HXmU6V5E_uU/s400/spitgerxfh2.jpg)
![](http://3.bp.blogspot.com/_p6Z10q5KE6c/TQQVn3J6xmI/AAAAAAAAAe8/o8Q4CEVGom0/s400/spitfiret9bbdc3.jpg)
Supermarine Spitfire IX-B, codi T9 + EK
![](http://2.bp.blogspot.com/_p6Z10q5KE6c/TQQVu07bSpI/AAAAAAAAAfA/Ui3ZQ96osks/s400/spitfiret9ekjh5.jpg)
fonts:
Lerche, H. "Luftwaffe Test Pilot: Flying Captured Allied aircraft of World War 2". Jane 's, 1980
SMITH, J.; CREEK, R. "On Special Missions, The Luftwaffe s Research and Experimental Squadrons 1923-1945". 2003
![Victoria :çvic: :çvic:](/forums/styles/default/xenforo/smilies/emojione/ibar_vict.gif)