[A10C] OP. DESLLORIGADOR - Dimecres 3, 22:00

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#1
Tornem a posar-nos en la pell del grup de vol Hawg, per intentar acomplir els objectius que ens siguin assignats. Esperem que la experiència acumulada ens ajudi a obtenir millors resultats aquesta vegada. ç;)




DESCRIPCIO DE LES MISSIONS

Aquestes missions intenten reproduir la naturalesa dels vols dels A-10 en l´operació “Llibertat duradora” a la guerra de l´Afganistan. Mentre que les unitats i els grups de combat no són referéncies directes d´aquell conflicte, moltes de les tasques d´aquestes missions han estat inspirades en fets reals com la batalla de Takur, La batalla de Wanat, o la de Tarin Kowt.

L´enemic podrà aparéixer de vegades de formes més convencionals, intentant simular com eren algunes de les forces Talibans durant la invasió del 2001, formades per blindats lleugers i defenses aèries moderades.
D´altres vegades, podràn aparéixer com a insurgents que embosquen forces de l´Otan de maneres més o menys convencionals.
Apareixeran sovint amb algun SA-13 o SA-9 aparentment extrets i requisats d´arsenals de governs anteriors, evidentment no hi faltaràn MANPAD´s, peró tot dependrà de cada missió i en serem degudament informats en el seu moment.

BRIEFING

 Dirigir-se al punt IP Banks (vol Hawg), IP Adder (vol Pig), IP Dodge (vol Boar) i IP Mazda (vol Tusk) i esperar contactar amb AWACS (Challie 3) per radio. Un cop a l´estació, Challie 3 us anirà assignant objectius en funció de les necessitats de les tropes de terra que es trobin a l´àrea d´operacions AO

 Si els vols Hawg, Pig, Boar o Tusk es queden sense munició, AWACS (Challie3) els concedeix autorització per tornar a base i simular un “check out”

 La munició que porten tots aquests vols, no és a la que estem acostumats i sobretot no en la “quantitat” a la que estem acostumats ( 3 GBU 38, 1 GBU 12, un Maverik, 14 coets i el canó) vistos els resultats dels primers intents, el lider de vol establirà el "payload" adecuat per cada pilot abans de fer el rampstart.

 Si mentres rebeu els missatges de l´AWACS (Challie 3) no teniu temps de copiar les coordenades que us ha proporcionar, sempre les podreu consultar al menu de ràdio F10.

 Si per qualsevol motiu voleu cancelar la tasca que us ha estat assignada, ho podreu fer accedint al menú de ràdio F10 i seleccionant “cancel mission”
SERAN NECESARIS UNS 5 MINUTS PERQUE ES GENERI UNA NOVA MISSIO, AIXIÍ QUE TINGUEU PACIENCIA.

 Quan una missió hagi estat completada AWACS (Challie 3) ordenarà a cada vol tornar al seu respectiu IP a on rebrà noves missions. L´AWACS us informarà també quan el temps de vol a l´estació hagi estat completat.

UNITATS I COMUNICACIONS

 ELS NOSTRES GRUPS DE VOL:

Hawg: 6 x A10C
Pig: 6 x A10C
Boar: 6 x A10C
Tusk: 6 x A10C

 JTAC´s “vol Boar”

Deathstar 2: 30.000 FM
Playboy 1: 31.000 FM
Anvil 4: 32.000 FM
Colt 4: 33.000 FM

 TANKERS

Texaco 1: 150.000 VHF AM, TACAN 125Y (per vol Hawg)
Arco 3: 151.000 VHF AM, TACAN: 126Y (per vols Pig i Boar)
Shell 4: 149.000 VHF AM, TACAN: 124Y (per vol Tusk)

AMENACES

 Volar per sobre d´ANGELS 13, depenent de l´amenaça. Tingueu en compte que quasi tota l´acció es desenvolupa sobre les muntanyes del Caucas, per tant afegiu 3000 o 4000 peus a aquests ANGELS 13, els IP estàn situats a ANGELS 20, que és un bon sostre de seguretat.

 SAM´s móbils (SA-13 i SA-9)

 AAA (Optical i Shilka´s)

 MANPAD´s (SA-18)

 Tropes terrestres (canons en vehilcles i armes lleugeres)

NOTES DEL TIPUS DE MISSIONS

 Els tipus de missions a realitzar podràn anar desde suport CAS a tropes de terra, missions STRIKE d´objectes estàtics o interceptació de tropes terrestres.

 Tindreu Tankers a la vostra disposició volant a 18000 peus d´alçada, utilitzeu els respectius TACANS per localitzar la seva posició exacta. ( a veure quan aprenem a repostar com Deu mana).

 Seguiu les ordres de AWACS (Challie 3) en tot moment, vigileu amb les amenaces antiaèries, recordeu que esteu sobre terreny elevat, mantingueu sempre 2 o 3 mil peus d´alçada per sobre d´ANGELS 10, per romandre resguardats de possibles MANPAD´s i altres amenaces. No hi han AAA radàrics, tot es IR per tant portem 240 bengales com a contramesures, convé seguir els procediments habituals en el cas d´atacs a baixa alçada i dispensar bengales abans i d´esprés de l´atac.

IMPORTANT PEL VOL PIG


La vostra AO es troba situada entre els cuadrants 38T i 37T, per tant estigueu molt atents a les indicacions de l´AWACS, ja que en funció d´on estigui situat l´objectiu, haureu de canviar les coordenades del cuadrant. AWACS us anirà indicant en cada cas en quin cuadrant es troba l´objectiu.

PLA DE VOL


Podeu descarregar el pla de vol en format excel desde aquí

Interessats apunteuvos aquí:

Pilots apuntats:

- Kopant
- Buran
- Wotan
- Rush
 

Kopant

Més pesat que Kuban
12 Abril 2014
1,207
2
38
Sant Pere de Riudebitlles, Catalunya
#6
Debriefing:

Base de Mozdok, pilots: Buran, Wotan I un servidor.

En base a l´expèriència de la última sortida decidim canviar el "payload", i proveïr-nos de més bombes laser i algun que altre maverick, al no haver-hi unes instruccions concretes cada un de nosaltres agafem més o menys el que ens sembla. Una vegada rearmats i havent finalitzat el rampstart, establim els numerals; Kopant lider 1, Wotan 2 i Buran 3, ens dirigim a la capçalera de la pista 26 de Mozdok.

Quan tots els pilots em comuniquen RTO, ordeno sortida amb delay 15 seg, i 180 knots de velocitat d´ascens en direcció al waypoint IP Banks fins a establir formació. Surto jo primer seguit de 2 i 3, una vegada en rumb i velocitat d´ascens indicada establim formació sense cap més problema i tot seguit ordeno augmentar velocitat d´ascens a 200, tot i que començo a adonar-me que la carrega d´armament que porto és massa pesada i a mida que vaig guanyant alçada vaig perdent velocitat. Al final haig d´anar comunicant i corretgint velocitat d´ascens al grup a mida que jo la vaig perdent fins arribar als 19000 peus a 160 knots, aquí ordeno nivellar a la vegada que establim contacte amb AWACS "Challie 3" i que aconsegueixo tornar a augmentar paulatinament la velocitat el que em permet un major control sobre l´aparell a tanta alçada.

Challie 3 ens informa que han inteligència ha descobert que un important líder rebel s´amaga en una base militar propera, ens ordena la destrucció de l´edifici a on sabem que s´amaga,el lider rebel, del cual ens diu que té dos camions aparcats a l´entrada, cosa que ens facilitarà posteriorment la identificació de l´ç edifici, i ens informa també de la preséncia d´un Strela-10 SA-13 a la base. Les ordres són clares; destruir l´edifici en qüestió i les amenaces AAA si son localitzades, però no destruir sota cap concepte les altres unitats o equipament que es puguin trobar a la base. Introduim les coordenades de l´objectiu a la CDU i ordeno virar cap a l´objectiu mentres anem guanyant una mica més d´alçada fins arribar als AGL 21-22.

Una vegada obtenim visual de l´objectiu pel TGP identifiquem ràpidament l´edifici, però no aconseguim localitzar el SA-13, ordeno a 2 que ataqui i llanci una GBU-12 a l´objectiu mentres 3 i jo, iniciem viratge a dretes i anem vorejant l´objectiu per no perdre´n visual i cobrir a 2 mentre ataca informant-lo de qualsevol amenaça que detectem. La GBU-12 impacta de ple en l´edifici, però sembla ser que és un edifici ben protegit possiblement un bunker amb grans parets de formigó perqué la GBU_12 no destruiex l´objectiu com haviem previst. Ordeno un segon atac, i un tercer amb el mateix resultat mentres 3 i jo continuem buscant amenaces i cobrint a 2, és llavors quan en la cuarta passada de 2, just quan està a punt de llançar la bomba si no recordo malament, veig clarament un llançament de míssil cap a ell desde terra, ràpidament n´informo a 2 i “míssil!!! Míssil!!! Trenca trenca!!!” però no hi som a temps, el míssil explota quasi al costat de 2 i tot i no destruir-lo completament inutilitza completament els motors i els sitemes i 2 no te cap més remei que allunyar-se de la zona mentres planeja i perd alçada lentament preveient un terrible final contra el terra
.
En tot aixó 3 ha identificat el SA-13 i li comunico que ataqui i el destrueixi, cosa que fà sense més problemes i una vegada fet aixó, i mentres 3 torna a cubrir la zona, jo llanço una 38 contra l´objectiu que aquesta vegada sí, destrueix l´edifici, i Challie 3 ens dona permis per tornar a IP Banks i rebre nova informació sobre una altra missió.

Pero just en aquest moment i quan 2 acabava d´estavellarse contra el terra a 20 nm de la pista de Mozdok, a 3 li peta DCS i al quedar-me jo sol decidim cancelar la missió.

I ara les observacions:

- Hauria d´haver previst com a lider un playload igual per a tots i adecuat per la missió que ens podriem trobar, que ens donés a tots la mateixa càrrega i no m´ impedís a mi ni als altres arribar als AGL 20 sense tants problemes.

- No se fer de lider, no en tinc ni idea i trobo moooolt a faltar haver tingut una formació previa en moltes coses ( totes relacionades amb l´aviació simulada i no amb el fet de fer de lider en si, per si no s´entén ) que em manquen i que espero que la constant formació per una banda i esporàdicament la presència d´en Rush per una altra, je je je.....solventin aquest problema. Però és cert que sovint em sento incómode (salvant que en tot moment m´ho estic passant pipa volant amb vosaltres, no confonguem les coses) però si em sento incómode no sabent quin vocabulari utilitzar o quines instruccions donar ni quan és el moment de de donar-les...ni nà de nà. És per això que penso que, com comentavem al grup de watsapp, seria molt interessant establir un estandard de comunicacions i procediments per al grup que crec que ens serien de gran utilitat durant els vols i les missions, jo m´ofereixo a ajudar a fer-lo tot el que calgui, ja que jo no tinc ni idea de per on s´hauria de comenaçar...a veure si una estona en parlem i veiem que podem fer....

- A toro passat, veig també que hauria d´haver ordenat un atac de 2 i 3 conjuntament contra l´edifici per augmentar així l´augment de danys i minimitzar d´aquesta manera el temps de vol sobre l´objectiu, i amb un cobrint n´hi hagés hagut prou, de tot se n´apren.

Per finalitzar, una llàstima que derribessin a en Buran i una p......da que li petés el DCS a en Wotan, ja que pintava bé i per un moment semblava que anavem per bon camí. De totes maneres i com sempre, m´ho vaig passar molt bé volant amb vostés, va ser tot un plaer, de debó.

Gràcies pel vol companys!!!

I unes fotillos de la missió:

En Wotan en formació a les meves 7!



En Buran allunyant-se de la zona sense cap possibilitat de sobreviure :çnopas:



I la base objectiu desde AGL 20

 

Buran

Víbria
Membre del personal
11 Desembre 2010
2,091
11
38
50
Barcelona - Catalunya
www.cavallersdelcel.cat
#7
Missió entretinguda

Debriefing:
La primera part fins arribar al atac de la casa és tal com l'ha comentat en Kopant, res a afegir.

L'encarregat de l'atac sóc jo mateix, ataco amb GB12, la primera fa impacte de ple, però sense conseqüències, després del segon atac que també impacta la casa ni s'immuta, no treu ni fum, es quant intento sense èxit, llençar les GB12 en parelles però continuen sortint d'una en una, sempre tocant a l'objectiu però sense fer res de mal.

Durant els atacs no es veuen senyals de mesures antiaèries, en Kopant i Wotan fant el seu circuit però tot està tranquil, en cap moment baixo dels 21.000 peus d'alçada, el l'últim atac sento en Kopant que diu, "MÍSSIL...... TRENCA.....TRENCA" poc després em toquen.

A 21.000 peus i amb una velocitat de 170 nusos vaig intentar esquivar un míssil en un pla horitzontal, gran error meu, ja que vaig perdre molta velocitat amb la maniobra i el míssil en prou feines va haver de rectificar la seva trajectòria ascendent. Hauria d'haver fet un picat en direcció contraria a la del llançament i tirar bengales i chaff, però com tot, s'ha de practicar i no és fàcil, els nervis del moment, etc...

Per sort l'impacte no va ser mortal i em van cremar i parar els motors, i al anar a tanta alçada vaig anar cap a base planejant perdent alçada i esquivant les muntanyes i anant per les valls vaig arribar a camp amic, vaig poder aterrar en una planícia a només 25 km de Beslan, i per tant no vaig morir :çnopas:

Rush em sap greu per l'avió, tant de temps parat se li ha d'anar donat alguna volteta, ara ja tens aire condicionat a l'estil rus ç:D ç:D ç:D

 

Wotan

Miquelet
Personal DCS
25 Octubre 2010
588
51
28
Catalunya
#8
Molt bon resum, com sempre de'n Kopant.... Llàstima el pet que va fer el DCS, no sé si és per culpa dels scrips., ja que cada cop que sortia el missatge del AWACS, tenia uns segons de pausa, i el segon amb el pet corresponent.

Del tema de comunicacions doncs crec que podriem mirar de fer un petit manual entre tots, res de complicat. Però tampoc tinc cap mena de problema en continuar com fins ara, ja anirem aprenent tots mica a mica.

El problema d'aquestes missions crec que és que no pots planificarles al 100%. No sabem com serà l'objectiu ni quines defenses hi haurà fins l'últim moment, la qual cosa també els hi dona un sert encant...

Però tal i com dius, jo m´ho passo pipa volant amb vosaltres i a cada missiò aprenc coses noves.

Ens veiem :çsi:
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#9
Wotan said:
El problema d'aquestes missions crec que és que no pots planificarles al 100%. No sabem com serà l'objectiu ni quines defenses hi haurà fins l'últim moment, la qual cosa també els hi dona un sert encant...
Pensa que aquestes missions realment eren així. Ells sortien i els deien una zona per buscar objectius, però no sabien què trobarien ni si trobarien res.
 

rush

Més pesat que Kuban
Membre del personal
26 Desembre 2010
1,676
35
48
#10
Kopant said:
Debriefing:...
No copio tot el debriefing per no allargar el post. Comento 4 coses:

-La càrrega de munició: nosaltres tenim el "mal" costum de carregar els avions a tope. En la realitat no és així, porten relativament poca munició.

-Si en l'ascens perds velocitat pot ser perillós per mantenir el control de l'avió. Una tècnica és fer un ascens escalonat, és a dir, quan la velocitat sigui baixa nivellar i guanyar velocitat. Si recordeu en algunes missions ho havíem fet. Si estem massa a prop de l'objectiu es poden fer voltes en forma d'hipòdrom per no acostar-nos més del compte i seguir guanyant velocitat/alçada.

-Fer de líder no és fàcil, al principi tens la sensació que no ho atrapes tot, la càrrega "mental" és molt gran. Hi ha dies que estas més espès i no arribes a tot. Jo el que faig quan noto que no arribo a tot és limitar-me a fer d'observador i donar instruccions, deixo el fet d'atacar als altres i quan els companys ja no tenen munició quedarà la meva per una última passada. Dit això has de confiar en tu mateix, pensar que ets el líder, que ets el "putu" amo i per tant ets tu qui manes. Prendràs decisions bones o no però les has de prendre. Jo mai abans havia fet de líder en cap simulador, però a base de fer-ne amb vosaltres l'hi he perdut la por. També crec que és bo pecar de prudent que d'agosarat. M'agrada posar-me en la "pell" del pilot: jo vull tornar a casa viu i amb l'aparell sencer, i vull que els meus companys tornin amb mi. Si no podem xafar l'últim tanc que el bombin, ja el xafarem un altre dia.

-Sobre els míssils. Esquivar-los és molt difícil amb l'A10C perquè és un aparell que te poca velocitat i poca potència i a tanta alçada poca maniobrabilitat. Potser el millor hauria estat picar, però el problema és que et poses a tir de ves a saber quantes amenaces més. En aquest cas potser hauria estat bo picar cap a una vall que sàpigues que no hi ha enemics perquè les muntanyes et cobreixin, si és que hi havia muntanyes per cobrir-te, També ajuda molt tenir el míssil a les 3 o a les 9 ja que l'obligues sempre a girar i perdre energia. El tema d'esquivar míssils al final es redueix a això: fer-li perdre tanta energia com puguis i com més el facis girar més energia perd, això s'aplica tant a girs en pla horitzontal o vertical, tot i que en els verticals el problema de l'A10C és que si no tenim velocitat d'un picat anterior puja com una tortuga.

Tot això són coses que he anat aprenent per "intuició" o experiència. De vol de combat en se molt poc jo.