Cavallers del Cel Comunitat Catalana de Simulació

Oculus Rift

Tot el relacionat amb perifèrics, components, avaries...

Autor: Viper » 11 maig 2013, 17:10

Per els que no conegueu el projecte de l'Oculus Rift, son una ulleres virtuals 3DOF (no son 6DOF de moment), que ens donen la capacitat del TrackIR, mes les ulleres VR (Realitat Virtual) en un producte a preu molt econòmic. El projecte va sortir com a Kickstarter fa molt de temps, i va crear un munt de rebombori, tant que va camí de convertir-se en tota una revolució.

Les ulleres detecten 3 eixos de moviment (tot i que esta en projecte dotar-les de 6DOF en algun moment sembla ser, ja sigui com a part del producte, o com desenvolupament ed la comunitat), tenen una pantalla per cada ull independent, que a mes poden funcionar en 3D, la resolució al kit de desenvolupament es de HD Ready, però asseguren que al producte final serà de Full HD.

De moment te un llistat de jocs limitat, (no petit), però tothom te molt clar que segurament acabarà dominant el mercat, i potser desbancara el TrackIR, tot depèn en la meva opinió si acaba incloent 6DOF o no.

Heu d'entendre que les imatges i vídeos d'internet no mostren la capacitat visual de l'aparell, segon la gent i les especificacions, l'angle de visió es molt gran, i la mida dels objectes es real (no limitats per la mida de la pantalla).

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Oculus en Rise of Flight.

Imatge
Software en Català - http://www.softcatala.org
Avatar de l’usuari
Viper
Administrador
Administrador
 
Entrades: 6884
Membre des de: 14 juny 2010, 12:50
Ubicació: Esplugues de Llobregat - Catalunya

Autor: Tofolo » 11 maig 2013, 19:27

Curiosament llegia d'aquest aparell en un fòrum fa un parell de dies.
http://forum.il2sturmovik.net/topic/578 ... fter-demo/

El primer problema que hi veig és que perds la visió dels perifèrics del PC, amb la qual cosa a no ser que volis amb un ClOD o DCS que es pugui activar les coses via mouse i que et coneguis TOTES les tecles del perfil del HOTAS presenta un inconvenient seriós. Suposo que fins que no es disposi d'un aparell que reconegui el moviment de les mans (com la tele aquella de l'anunci, que es fa anar sense comandament a distància) estarà en gran desavantatge amb el trackIR.

L'altra cosa són els requeriments, una mica alts (GT 650 mínim), i pel que he llegit a més el moviment és 1:1 (no tinc del tot clar que això sigui definitiu, però)

De totes maneres per simuladors que no requereixin un gran mapejat pot ser mega inmersiu :çsi:
Imatge
Go muirní cnoic na hÉireann thú. Go mbeannaí a lochanna agus a haibhneacha thú. Go dtimpeallaí an ádh Eireannach thú.
Avatar de l’usuari
Tofolo
Víbria
 
Entrades: 2442
Membre des de: 13 maig 2011, 19:50
Ubicació: Figaró upon Còngost

Autor: Viper » 11 maig 2013, 20:32

Tofolo ha escrit:Curiosament llegia d'aquest aparell en un fòrum fa un parell de dies.
http://forum.il2sturmovik.net/topic/578 ... fter-demo/

El primer problema que hi veig és que perds la visió dels perifèrics del PC, amb la qual cosa a no ser que volis amb un ClOD o DCS que es pugui activar les coses via mouse i que et coneguis TOTES les tecles del perfil del HOTAS presenta un inconvenient seriós. Suposo que fins que no es disposi d'un aparell que reconegui el moviment de les mans (com la tele aquella de l'anunci, que es fa anar sense comandament a distància) estarà en gran desavantatge amb el trackIR.

L'altra cosa són els requeriments, una mica alts (GT 650 mínim), i pel que he llegit a més el moviment és 1:1 (no tinc del tot clar que això sigui definitiu, però)

De totes maneres per simuladors que no requereixin un gran mapejat pot ser mega inmersiu :çsi:

Moviment 1:1 no es cap inconvenient, tot lo contrari, es una meravella, el problema del TrackIR es que el moviment esta magnificat, amb lo que es perd molta precisió, amb l'Oculus com sempre mirem a la pantalla ja que la tenim al cap, el moviment es totalment precís 1:1, sense pèrdues ni magnificacions.

Jo també vull que la gent el tingui i el provi amb els simuladors, abans de decidir jubilar el TrackIR 3.
Imatge
Software en Català - http://www.softcatala.org
Avatar de l’usuari
Viper
Administrador
Administrador
 
Entrades: 6884
Membre des de: 14 juny 2010, 12:50
Ubicació: Esplugues de Llobregat - Catalunya

Autor: wawa » 12 maig 2013, 16:21

No veus el teclat però si el punter del mouse per clickar damunt dels botons, ¿no?.
Imatge
Avatar de l’usuari
wawa
Mes pesat que Kuban
 
Entrades: 1128
Membre des de: 06 jul. 2010, 21:55
Ubicació: Rupit-Torelló (Osona)

Autor: madelf » 12 maig 2013, 21:33

Als forums de DCS fa temps que es va demanar si el farien compatible. Per ara els desenvolupadors eren reacis ja que com bé dieu és perdria la visió dels perifèrics (especialment el teclat).

De totes formes jo el trobo genial i el preu orientatiu força assequible.
Imatge
Picture of tribal elf by Kannou Teki.
http://alquimiabinaria.cat
Més info: Curriculum
Avatar de l’usuari
madelf
Cap del DCS
Cap del DCS
 
Entrades: 2887
Membre des de: 03 oct. 2010, 21:43
Ubicació: Sant Salvador de Guardiola

Autor: Viper » 12 maig 2013, 21:42

madelf ha escrit:Als forums de DCS fa temps que es va demanar si el farien compatible. Per ara els desenvolupadors eren reacis ja que com bé dieu és perdria la visió dels perifèrics (especialment el teclat).

De totes formes jo el trobo genial i el preu orientatiu força assequible.

Doncs precisament el de DCS no es poden queixar, ja que fan les cabines clicables, per tant dona igual no veure el teclat, tot lo contrari, l'Oculus amb les cabines del DCS ha de ser una passada.
Imatge
Software en Català - http://www.softcatala.org
Avatar de l’usuari
Viper
Administrador
Administrador
 
Entrades: 6884
Membre des de: 14 juny 2010, 12:50
Ubicació: Esplugues de Llobregat - Catalunya

Autor: madelf » 12 maig 2013, 22:42

El que no sé del cert és si és imprescindible que el soft sigui compatible o simplement amb qualsevol joc que agafi el TrackIr ja en tindrem prou... pot ser una passada!
Imatge
Picture of tribal elf by Kannou Teki.
http://alquimiabinaria.cat
Més info: Curriculum
Avatar de l’usuari
madelf
Cap del DCS
Cap del DCS
 
Entrades: 2887
Membre des de: 03 oct. 2010, 21:43
Ubicació: Sant Salvador de Guardiola

Autor: Viper » 12 maig 2013, 23:08

Jo entenc que el software a de ser compatible, per això hi ha una llista actualment de jocs compatibles.
Imatge
Software en Català - http://www.softcatala.org
Avatar de l’usuari
Viper
Administrador
Administrador
 
Entrades: 6884
Membre des de: 14 juny 2010, 12:50
Ubicació: Esplugues de Llobregat - Catalunya

Autor: ZeroQ » 08 juny 2013, 11:56

Us deixo un video de l'Oculus Rift i l'Arma3 :çamor:



La review del mateix paio del video

Per ara haurem d'esperar a que arribi a ser un producte comercial perqué ho venen per $300 per desenvolupadors o early adopters.

D'altra banda crec que quan aquests dispositius arribin al mercat domèstic (els porto esperant des de que tenia 15 anys :D) trobarem coses com superposició d'imatge real amb el joc com per exemple al moure una mà fora del comanament surti una pantalleta sobreposicionada en el video del joc per veure el teu entorn real aprop d'aquesta mà
Imatge
Avatar de l’usuari
ZeroQ
Cap de l'ArmA
Cap de l'ArmA
 
Entrades: 1639
Membre des de: 27 des. 2011, 13:32
Ubicació: Barcelona

Autor: Viper » 08 juny 2013, 14:44

Ja l'havia vist el vídeo, i encara no entenc perquè fa servir l'Oculus per moure l'arma en comptes del cap, que es una de les coses genial que te l'ArmA. Potser ho posa a la review.
Imatge
Software en Català - http://www.softcatala.org
Avatar de l’usuari
Viper
Administrador
Administrador
 
Entrades: 6884
Membre des de: 14 juny 2010, 12:50
Ubicació: Esplugues de Llobregat - Catalunya

Següent

Torna a: Maquinari (Hardware)