VIRPIL i VKB, la competencia de Thrustmaster

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#1
Antigament les grans companyies fabricants de joysticks de qualitat eren TH, CH i Saitek (hi ha d'altres com Logitech menys importants). Però fa relativament poc, que han aparegut dues companyies noves, que sembla que ho estan petant, l'americana VKB i la russa VIRPIL. Aquestes dues companyies han estat llançant models HOTAS i similars de la qualitat del HOTAS Warthog, però amb una oferta més ample, i més pensada per entusiastes, menys comercial. I a preus bastant competitius si ho comparem a un Warthog.

Ja fa temps que els hi segueixo una mica la pista, i tenen molt bones critiques sembla. Els controles estan fets amb metall i plàstic d'alta qualitat, la mecànica interna és la que es pot esperar d'un joystick d'alta qualitat (hall sensors i demes), i el sistema de molls molts comenten que són millors que el del Warthog.
El software sembla que també va molt bé, i també ofereixen complements per poder colocar els teus joystick de la millor manera, com allargadors del joystick, suport per enganxar a l'escriptori o a la cadira, etc...

La gran pega per a mi es que els disseny dels joysticks de les dues són molt russos, però clar després de tenir un Cougar res és suficient maco per mi :çrubl:
No se realment si són tan bons com semblen dir, però que estan guanyant quota de mercat està bastant clar.

Us deixo un parell de reviews.

VIRPIL (aquí comenta el nou model pensat per Star Citizen i Elite Dangerous sobretot)

La palanca de gasos

VKB






 
Last edited:
29 Abril 2017
52
13
8
Lliça de Amunt
#2
Molt interessant!!!

Aprofitant el fil; fa un any que vaig comprar un joystick JS285 de www.gamespower.com i em va anar bastant bé, pel modest preu que vaig pagar.

Des de fa uns mesos que el eix X es mou sol i tinc que ajustar el punt mort, ja ho tinc al 60%.

La empresa ni respon al correu ni als mails i no trobo cap eina de calibra-cio per aquest joystick; amb altres joysticks que he tingut, calibrant-lo es solucionava aquest problema.

Algú em pot ajudar a cercar un calibrador per aquest joystick???

Moltes gracies
 

Plancton

Nou usuari
2 Agost 2016
19
6
3
Gràcia
#7
Bona nit a tothom,

Jo disposo del Gunfighter (base) amb l'stick anomenat MCG-Pro versió RUS. Tot i ser de plàstic, val a dir que es de plàstic del bò, tipus automoció (ABS). Res a veure amb Saitek (tinc també un X-45). Es rígid, lleuger i té un tacte excel·lent. Com a "pega", només dir que el control de Trim es anàlog + push, de llarg recorregut, i té doble funcionalitat depenent del temps que hom premi el botó (de fet tot el joystick es programable, pero aquesta doble funcionalitat vé per defecte). Val a dir que fins que no li trobes el punt, es una murga, ja que es un trim analògic acumulatiu i la segona funció es ni més ni menys que el POV de 8 vies.
Però tot es posar-s'hi: jo com tinc l'oculus, aixó del POV mai ha estat un problema (en E:D si que ho va ser) i el trim el faig servir més aviat poc, ja que els tres botons del capçal (el vermell i els dos grisos ) als sukhoi es troven destinats al pilot automàtic ( OFF, LEVEL/PANIC i autorruta). I sabent que el primer step del gallet es l'AP OVERRIDE, doncs imagineu.

També té el control de cursor a l'stick (GATE), i per tant necessites configurar els botons de gestió de contactes (TMS) al throttle. Amb el warthog no es cap problema, ja que amb l'Slew inútil que té.... I a on el cougar/warthog té el NWS/MSL step/REFUEL, aquest torna a tenir un 4+push, molt més pràctic del que sembla. I torna a tenir un 4+ push on el Su-27/Mig-29 té el selector de combat llunya/proper, a l'abast del polze, on hom troba el DMS al Warthog, cosa que s'agraeix donat els modes de combat proper disponibles. I per acabar, el gallet replegable, que es una delicia. Impossible disparar res sense voler.

De Virpil de moment no en puc dir res, estic esperant el Throttle MongoosT-50 i un parell de muntants per taula des de fa cosa d'un mes, i sembla ser que va per llarg, per l'octubre em diuen (per cobrar-ho tot si que van ser "raudos", els llestos ). Hi ha queixes d'índole cosmètica amb el seus productes de pre-producció. Espero que hagin polit els motllos en els productes de sèrie.

Tornant al tema de base , hi ha una comparativa dels interiors a Reddit ( https://www.reddit.com/r/hotas/comments/8ofkbx/some_side_by_side_comparing_between_vpc_and_vkb/) que mostra un disseny més senzillot (al grip) en el cas VPC, a part que usa més sensors de contacte que no pas magnetics, i més plàstic on el VKB usa peces d'alumini estampat. Pero vaja, no fem fastics ara, que el Cougar utilitza uns potenciòmetres de joguina als 3 eixos principals (X,Y i gas), i el sistema implementat al Warthog es igualment de lamentable i fràgil. Segurament m'agafi una base de Virpil-BRD (100% compatible amb Thrustmaster) quan peti, o potser abans de que ho faci, com a previsió. Sembla ser que les bases de Virpil son robustes a l'estil CH-Products, pero en metall.

A veure que podré dir del Throttle...

Plancton.
 

Viper

Administrator
Membre del personal
Moderador
Personal Arma
Personal DCS
#8
Bon anàlisi Plancton, gràcies. Dir només que el Warthog no fa servir potenciòmetres de contacte, fa servir hall sensor als seus 3 eixos principals, per tant en això molt millor que el Cougar.
A mi lo del gallet que s'aixeca em sembla innecessari, mai he premut el disparador per accident, però amb deixar-ho sempre abaix tampoc em molestaria.
Si que havia sentit ja en un altre vídeo lo del trim analògic. Òbviament per trimar no és lo millor, però per exemple amb el Foxy del Cougar i Warthog podries configurar l'analògic com un botó de pulsacions, no se si el software dels VKB o VIRPIL ho permeten això.
S'hem fa estrany tenir l'slew del cursor al joystick, em sembla més util tenir-ho a la palanca de gasos, ja que és habitual maniobrar l'avio m'entre mous el cursor, i tenir el cursor en una palanca més estàtica és més còmode.
Personalment, veient videos i demés, crec que la millor combinació seria una palanca de gasos Warthog amb el joystick Warthog però connectat a una base VKB o VIRPIL, ja que sembla que el sistema mecànic d'eixos és millor en aquestes dues companyies que la del Warthog.
 
2 Agost 2016
19
6
3
Gràcia
#9
Per la base de VKB necessitaries obrir l'stick del Warthog i posar-hi una placa lògica nova. Aquesta es la principal ventatge que li trobo a les bases de VirPil, que no en necessiten cap. I ara que els "gimbals" els dissenya en Roman Baur (famós per la seva empresa de pedals de simulació BRD) la durabilitat queda garantida: els seus dissenys tenen una robustesa amb aires steampunk (del pal si un disseny ha de suportar un parell de torsió d' 1, ell fa l'articulació pensant en 10). I amb la base seva WarBRD a menys de 200 euros... Si, 200 euros però que durarà tota la vida.

Jo estic a punt de caure.

<SELF> Després del throttle, Plancton, després del throttle. <\SELF>